Onödiga effekter
-
Trippad kick
- Medlem
Två saker som stör mig i den första filmen (inte haft tid att gå på SODTT på grund av svårighet att hitta barnvakt) och det är dels Galardiell när Frodo vill ge henne ringen. Så jävla uselt gjort, rösten låter som hon håller en burk för munnen.
Den andra specialeffekten jag fortfarande stör mig på varje gång jag ser filmen är grottrollet som är så jävla fult gjort, ser ut om en missbildad unge och passar mer i en Disneyfilm eller dyl.
Den andra specialeffekten jag fortfarande stör mig på varje gång jag ser filmen är grottrollet som är så jävla fult gjort, ser ut om en missbildad unge och passar mer i en Disneyfilm eller dyl.
- D. Andersson
- Medlem
Jepp
Precis samma två saker som stör mig mest. Riktigt hemskt är det :/
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Tycker tvärtom. Balrogen är godkänd, även om det inte är ett mästerverk. Men grott-trollet är det värsta i hela första filmen. Det förstår andan så mycket! Det finns inget av Tolkiens anda i det överhuvudtaget, det ser precis ut att vara taget ur någon disney-film, alternativt en b-skräckfilm för småbarn.
Spelar oftast över den biten..
Spelar oftast över den biten..
- Never Spirit
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Jag tycker också att grottrollet är bra gjort, i alla fall om man ska se på animeringen. Däremot tycker jag inte att det hör hemma i filmen.
Jag vet egentligen inte hur jag föreställt mig Balrog, länge tänkte jag mig honom/henne som i Bakshi's film, men den är egentligen inte speciellt bra.
Jag tycker att de borde lagt ner mer tid på Balrog filmen, jag är i alla fall inte nöjd med den.
Jag vet egentligen inte hur jag föreställt mig Balrog, länge tänkte jag mig honom/henne som i Bakshi's film, men den är egentligen inte speciellt bra.
Jag tycker att de borde lagt ner mer tid på Balrog filmen, jag är i alla fall inte nöjd med den.
- Flikkan
- Medlem
Stackars digGilithil skrev:Jag vet egentligen inte hur jag föreställt mig Balrog, länge tänkte jag mig honom/henne som i Bakshi's film, men den är egentligen inte speciellt bra.
Bakshis lejonbalrog måste vara en av de hemskaste tolkningarna, även om det inte är särkilt stort fel på resten av filmen - naturligtvis med undantag från slutet - men balrogen... Brrr.
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
Har alltid föreställt mig att det var en Olog-Hai som orcherna hade i Moria. Kan inte tänka mig att vanliga troll bodde där med orcherna frivilligt. Det finns ju inte mycket skrivet om Olog-Hai trollen men jag har alltid tänkt mig dem som stora orcher, fast mycket mer "monster" än orcherna, alltså dummare men vidrigare pga detta.Never Spirit skrev:Tycker både grotttrollet och Balrogen är dåliga, men grotttrollet tycker jag är sämst. Jag föreställer mej troll (de i Tolkiens värld alltså)
som något vidrigare, starkare och betydligt skickligare ocher, inte som en levande, enorm slemklump.
- Flikkan
- Medlem