Two Towers-Soundtracket
Two Towers-Soundtracket
Jag köpte idag Two Towers-Soundtracket. Någon mer som har gjort det eller hört det på annat håll? Jag är verkligen nöjd med det.
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Har laddat hem en och en halv låt nu, Foundations of Stone och halva The Taming of Sméagol. Låter v ä l d i g t likt förra skivan, samma teman; fast lite omgjorda. Men se på innehållet - Evenstar! - ska Arwen få en hel jäkla låt för sig själv? Snart går jag och lägger mig, för att inte vakna förrän Liv Tyler dött.
Men Flikkan då? Liv Tyler som är så otroligt vacker förtjänar väl åtminstone en sång?
Arwen förekommer endast vid ett tillfälle i filmen och det är när hon och Elrond grälar över Aragorn, och det är för att man inte ska glömma bort henne helt. Det är bara vi inbitna tolkien-nördar som blir upprörda, och vi är en minoritet i samhället....
Arwen förekommer endast vid ett tillfälle i filmen och det är när hon och Elrond grälar över Aragorn, och det är för att man inte ska glömma bort henne helt. Det är bara vi inbitna tolkien-nördar som blir upprörda, och vi är en minoritet i samhället....
- Flikkan
- Medlem
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
Tycker detta soundtrack är mer "mänskligt" än det andra, speciellt låtarna från Rohan, lite mer jordnära musik så att säga. Men annars mycket likt det första, fast jag måste säga att jag älskar Gollum's Song, pga filmerna tycker man nästan synd om honom, det gjorde man aldrig när man läste böckerna tycker jag.
-
Trippad kick
- Medlem
trevligt, skalman funkar igen, gott nytt år förresten
Gollum har alltid varit en av mina favorit karaktärer så jag har visst alltid tyckt lite synd om honom samtidigt som han har fascinerat mig. Gollum's song tycker jag är rätt skön och annorlunda. Jag tycker bättre om den för varje gång jag hör den, första gången lät den inte så bra i mina öron men nu är den kalas. Vad gäller de andra låtarna så är dom helfina, väldigt vackra..hm
Hej, här har ni Gothmog igen
Efter att ha lyssnat igenom soundtracket till Två Tornen flera gånger har jag kommit fram till följande:
1. Isengard Unleashed är vackraste spåret av dom alla
2. Vacker musik får mig att somna till, satte på skivan och sov vid låt nr 2.
3. Gollum's Song borde heta Lament of Smeagol istället, vacker som är den
Efter att ha lyssnat igenom soundtracket till Två Tornen flera gånger har jag kommit fram till följande:
1. Isengard Unleashed är vackraste spåret av dom alla
2. Vacker musik får mig att somna till, satte på skivan och sov vid låt nr 2.
3. Gollum's Song borde heta Lament of Smeagol istället, vacker som är den
- Flikkan
- Medlem
Rohan-musiken är (som jag typ sagt några gånger
) bäst! Gollums song var vacker, synd att den bara var på eftertexterna. Saknar dock någon musik som låter som The Bridge Of Khazad-dûm på förra, slutet på den var så sorgligt. I och för sig faller inte en trollkarl ner i Moria i andra, men typ när Haldir dör (varför i h-e ska han behöva komma dit och dö för?) borde det vara någe liknande.
-
Beleg Strongbow
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
Det är väl i sig ett måste, tänk ifall de haft Howard Shores klassiska maffiga musik i första, men att han i andra skulle typ satsat på något helt annorlunda. Det går inte. Tänk när man kan se alla tre filmer på raken, skulle det vara så väldigt bra om musiken skiljde sig avsevärt på varje? Jag tror det skulle uppstå förvirring.. Man får förstå att dessa filmer hör ihop och samma med musiken.
Vad handlar Foundations of Stone om egentligen?
Vad handlar Foundations of Stone om egentligen?