Moralistiska och antimoralistiska tendenser nuförtiden

Användarvisningsbild
SolitaryMan
Medlem

Re: Moralistiska och antimoralistiska tendenser nuförtiden

Inlägg av SolitaryMan » 13 februari 2008, 12:41

Roger Klang skrev:Vad har det med saken att göra att han är kreationist? Du skriver "oaktat allt annat", det är precis vad jag skulle säga. Krister Renard har också ett skarpt intellekt och en sällsynt analytisk förmåga. Det finns gott om skarpsynta människor som tror på kreation. Nej, det jag oroar mig för är att han inte är objektiv, i denna sakfråga som bombningarna av tyska städer är.

Roger Klang, Lund
"Skarpt intellekt" och "sällsynt analytisk förmåga" går inte att skriva i samma mening som kreationist. Om det finns "gott om skarpsynta människor som tror på kreation" skulle jag gärna vilja se en lista på dem.

Roger Klang
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Roger Klang » 13 februari 2008, 14:41

SolitaryMan skrev:
"Skarpt intellekt" och "sällsynt analytisk förmåga" går inte att skriva i samma mening som kreationist. Om det finns "gott om skarpsynta människor som tror på kreation" skulle jag gärna vilja se en lista på dem.
Jag har naturligtvis inte någon lista över kreationister. Krister Renard är en fysiker och matematiker som undervisar på ett universitet. Jag föreslår att du läser en del av hans hemsida! Om du väljer andra ämnen än just kreationism kontra evolutionen, så kommer du att få se hur skärpt han är. Varför inte läsa det inlägg som handlar om bombningarna över Tyskland, som jag hänvisade dig till?! Eftersom han är fysiker och matematiker så måste han väl ändå vara skärpt, håller du inte med? Kreationism handlar om tro, inte deduktiva argument.

Roger Klang, Lund

Användarvisningsbild
SolitaryMan
Medlem

Inlägg av SolitaryMan » 13 februari 2008, 14:52

Roger Klang skrev:Jag har naturligtvis inte någon lista över kreationister.
Jag bad inte om någon lista på kreationister, jag bad om en lista över skarpsynta kreationister. Eftersom du menar att det finns gott om dem borde det inte vara några problem att räkna upp några.
Roger Klang skrev:Krister Renard är en fysiker och matematiker som undervisar på ett universitet. Jag föreslår att du läser en del av hans hemsida!
Om du själv läser hans hemsida framgår det att han är gymnasielärare och inte undervisar på något universitet.
Roger Klang skrev:Om du väljer andra ämnen än just kreationism kontra evolutionen, så kommer du att få se hur skärpt han är. Varför inte läsa det inlägg som handlar om bombningarna över Tyskland, som jag hänvisade dig till?! Eftersom han är fysiker och matematiker så måste han väl ändå vara skärpt, håller du inte med? Kreationism handlar om tro, inte deduktiva argument.

Roger Klang, Lund
Att var fysik- och mattelärare i gymnasiet är inte nödvändigtvis ekvivalent med att vara skärpt. Att vara kreationist är däremot ekvivalent med att ha gigantiska intellektuella och vetenskapliga skygglappar.

Roger Klang
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Roger Klang » 13 februari 2008, 15:43

Du.., jag har läst en hel del på hans hemsida, och jag vet att han är skärpt!

Roger Klang, Lund

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 13 februari 2008, 15:56

Åter till ämnet, som inte är kreationism eller Krister Renard.

Mvh Petter

Roger Klang
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Roger Klang » 13 februari 2008, 18:19

Så.., om det finns någon som är beredd att ta sig tid att läsa den till er hänvisade länken av mig om andra världskrigets terrorbombningar, och som kan vederlägga Krister Renards argument, eller tillägga någonting, så vore jag intresserad.
http://www.gluefox.com/komment/atomb.shtm

M.v.h. Roger Klang, Lund

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 13 februari 2008, 18:22

Ett inlägg utanför ämnet har tagits bort.

Mvh Petter

Skriv svar