Gollum...
Gollum...
Jag har hört från olika håll hur vida stor Gollums roll kommer vara i de två återstående filmerna.
Rykte 1: Gollum får ingen större roll alls, han hålls i bakgrunden hela tiden tills det är dags för "le grand final".
Rykte 2: Han får en roll, lite mindre än Sams...
Rykte 1: Gollum får ingen större roll alls, han hålls i bakgrunden hela tiden tills det är dags för "le grand final".
Rykte 2: Han får en roll, lite mindre än Sams...
- Never Spirit
- Medlem
Det vore kul att se mycket av Gollum om han vore lyckad, vilket jag anser att han inte är, själv vet jag inte men jag antar att han får mer tid i SoKÅ med tanke på att Honmonstret är där, vilket oxå förmodligen innebär att man får mer tid av dom andra en av Frodo, Sam och Gollum.
Här är förresten än ännu sämre bild av Gollum än han är i filmen

Här är förresten än ännu sämre bild av Gollum än han är i filmen

- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
eh, är inte det där en groda?? fyfan vad fult!
men du skrev: Rykte 2: Han får en roll, lite mindre än Sams...
jag hoppas verkligen att Sam får en stor roll! tänk egentligen på vad han gör, tex. tar Ringen och räddar Frodo undan, och samtidigt hela Midgård! Om de liksom "skär ner" hans roll, då vet jag inte riktigt vad jag gör, Sam är ju en av de saker jag ser mest fram emot!
jag hoppas verkligen att Sam får en stor roll! tänk egentligen på vad han gör, tex. tar Ringen och räddar Frodo undan, och samtidigt hela Midgård! Om de liksom "skär ner" hans roll, då vet jag inte riktigt vad jag gör, Sam är ju en av de saker jag ser mest fram emot!
- Never Spirit
- Medlem
Jag håller med dej på din första punkt Gollum ser ut som en enorm groda.Flikkan skrev:eh, är inte det där en groda?? fyfan vad fult!
Tyvär kan jag inte hålla med dej på din andra punkt. Ivarjefall inte om du syftar på den andra filmen. Med tanke på att dom skjutit upp Honmonstret till den tredje filmen betvivlar jag starkt att vi kommer att se scener efter Honmonstret
Mina inlägg börjar bli lite längra nu
jag hoppas att både sam och gollum får stora roller...smeagol och gollum är ju de "två" mest interesanta karaktärerna i bok 4.
föresten jag tänkte lite på gollum...när han hjälper frodo och sam att ta sig in i mordor, vet han då vart de är på väg och vad de tänker göra? om han nu inte har förstått det är det ganska konstigt att han leder dem in i mordor då det han mist vill är att fienden ska få ringen. visserligen svor han vid ringen att han skulle hjälpa dem (vilket verkar vara väldigt betydande för honom att hålla detta löfte), men ändå. de "snälla" delen av honom, smeagol, vill alltså förstöra ringen?
och sedan (byter ämne): tar sam på sig ringen i fiendens land! är inte detta lite konstigt att Sauron inte upptäcker honom (även fast han fokuserar sin kraft mot gondor)?
föresten jag tänkte lite på gollum...när han hjälper frodo och sam att ta sig in i mordor, vet han då vart de är på väg och vad de tänker göra? om han nu inte har förstått det är det ganska konstigt att han leder dem in i mordor då det han mist vill är att fienden ska få ringen. visserligen svor han vid ringen att han skulle hjälpa dem (vilket verkar vara väldigt betydande för honom att hålla detta löfte), men ändå. de "snälla" delen av honom, smeagol, vill alltså förstöra ringen?
och sedan (byter ämne): tar sam på sig ringen i fiendens land! är inte detta lite konstigt att Sauron inte upptäcker honom (även fast han fokuserar sin kraft mot gondor)?
Gollum
Never Spirit, var har du hittat den hemska grodliknande bilden på Gollum?
Jag har svårt att tro på att den verkligen är menad att föreställa honom, är du alldeles säker? Den var ju helt grotesk, det värsta jag sett!
Jag har svårt att tro på att den verkligen är menad att föreställa honom, är du alldeles säker? Den var ju helt grotesk, det värsta jag sett!