Fordon i skala 1/6
Beror på va du vill ha för fordon. Du kan gå in på länkenPerMilitaria skrev:Hej! Vart hittar man de billigaste tyska fordonen?
Jag kanske ska köpa nån figur + fordon, så vad är ert tips?
MVH Per.
När var hur!! där finns dom flesta affärer där vi handlar och så har du som sakt Ebay.
viewtopic.php?t=26385
Välkommen Per
- Cyber Joker
- Medlem
- Schwedenzug
- Medlem
HJ Division recon
Var nyss nere på postavdelningen för att hämta ett stort paket från Hong Kong.
Tänkte vänta med att öppna det till jag kommer hem. Än så länge ser allt bra ut,
jag slapp att förtulla och paketet ser oskadat ut. Men med tanke på skicket på vår danske väns MC
så skall man absolut inte ropa hej än.... Jag återkommer med bilder och ytterligare information senare
Håller tummarna
/magnus
Tänkte vänta med att öppna det till jag kommer hem. Än så länge ser allt bra ut,
jag slapp att förtulla och paketet ser oskadat ut. Men med tanke på skicket på vår danske väns MC
så skall man absolut inte ropa hej än.... Jag återkommer med bilder och ytterligare information senare
Håller tummarna
/magnus
Re: HJ Division recon
Håller tummarna jag med åt dig..Schwedenzug skrev:Var nyss nere på postavdelningen för att hämta ett stort paket från Hong Kong.
Håller tummarna
/magnus
Tack,Cyber Joker skrev:Lycka till. Mycket jobb med inredningen i vagnen, mycket kan köpas i resin men en del får du göra själv. Ska börja med ammunitionskåpet och bänken när jag får tummarna loss. Materialet ligger och väntar.
Kan sannerligen behövas.
Inte så att du råkar ha kommit över korrekta mått till bänk och ammunitionsskåp?
Eller möjligtvis har en bra länk till några ritningar.
Bara en liten förhoppning. Man får väl bygga med ögonmått annars....
Mvh
Glim
- Cyber Joker
- Medlem
Köp "Total Detail Sd Kfz 250 Alt - Neu" finns fyra böcker om bara denna halvbandvagn.glimturen skrev:Tack,Cyber Joker skrev:Lycka till. Mycket jobb med inredningen i vagnen, mycket kan köpas i resin men en del får du göra själv. Ska börja med ammunitionskåpet och bänken när jag får tummarna loss. Materialet ligger och väntar.
Kan sannerligen behövas.
Inte så att du råkar ha kommit över korrekta mått till bänk och ammunitionsskåp?
Eller möjligtvis har en bra länk till några ritningar.
Bara en liten förhoppning. Man får väl bygga med ögonmått annars....![]()
Mvh
Glim
Själv köpte jag också Dragons 1:35 skala SdKfz 250 byggsats den var till stor hjälp.
Ja, det är den jag har kollat på. Jag har tänkt att beställa från det här företaget: http://toychestandcollectables.com/Cyber Joker skrev:Armor Hobbies & Accesory som tillverkar SdKfz 250:an. Pris $289 för den färdigbyggda. $229 för byggsatsen.
Är det någon som har beställt därifrån? Vad tycker ni om företaget, verkar det bra?
Tacksam för svar.
//Alexander
Den kom idag.Cyber Joker skrev:
Köp "Total Detail Sd Kfz 250 Alt - Neu" finns fyra böcker om bara denna halvbandvagn.
Själv köpte jag också Dragons 1:35 skala SdKfz 250 byggsats den var till stor hjälp.
Jag förstår dina kommentarer och det finns sannerligen att göra!
Jag börjar undra över hur detta skall gå.....
Tack för tipsen.
Hälsningar
Glim
- Cyber Joker
- Medlem
Jag förstår dej. Min stog och samlade damm i flera månader innan jag tog tag i den och målade den och började tota ihop körriktningvisare, plåten under bakdörren och NOTEK-ljus. Det är mycket att göra innan den blir bra.glimturen skrev:Den kom idag.Cyber Joker skrev:
Köp "Total Detail Sd Kfz 250 Alt - Neu" finns fyra böcker om bara denna halvbandvagn.
Själv köpte jag också Dragons 1:35 skala SdKfz 250 byggsats den var till stor hjälp.![]()
Jag börjar undra över hur detta skall gå.....![]()
Tack för tipsen.
Hälsningar
Glim
Cyber Joker skrev:Jo det är sant att det är mycket att gör, men det är väll det som är lite av grejen eller?glimturen skrev:Den kom idag.Cyber Joker skrev:
Själv köpte jag också Dragons 1:35 skala SdKfz 250 byggsats den var till stor hjälp.![]()
Tack för tipsen.
Hälsningar
Glim
Jag förstår dej. Min stog och samlade damm i flera månader innan jag tog tag i den och målade den och började tota ihop körriktningvisare, plåten under bakdörren och NOTEK-ljus. Det är mycket att göra innan den blir bra.
Jag köpte min AH 250 ifrånReinhard skrev:
Jaså, så det är fler som har den sortens tur.Jag har hitills bara beställt en figur åt gången så jag har inte fått betala någonting extra. Vad bra att du också ska beställa en sådan, snart har alla en sådan här på forumet.
Från vilket företag har du tänkt att beställ den? Och ni andra som har en sådan var har ni besällt era/eran ifrån?
//Alexander
http://www.monkeydepot.com/
Jag har ofta köpt ifrån dem och jag har aldrig haft det minsta problem med någon leverans.
Mvh
Glim
Om ni undrar om jag är tyst ett tag....Cyber Joker skrev:Jag förstår dej. Min stog och samlade damm i flera månader innan jag tog tag i den och målade den och började tota ihop körriktningvisare, plåten under bakdörren och NOTEK-ljus. Det är mycket att göra innan den blir bra.glimturen skrev:Den kom idag.Cyber Joker skrev:
Tack för tipsen.
Hälsningar
Glim
Nu har jag samlat ihop det mesta. Kommer lite till, kanske innan påsk.
Ni som har AH 250 och är observanta kan notera att jag redan satt min "dremel" i chassit och således påbörjat "projektet".
Målet är enligt referens, bild 1. Dock med den äldre versionen av SdKfz 250.
"kitet" är någorlunda samlat på bild 2
Bild 3 är refenenser, på väldigt fina tips av CyberJoker. Tack återigen.
Om bilden varit i bättre upplösning hade man kunnat se att i påsen bakom insturktionerna till 1/35 kitet så finns det mängder av styrenplast redo att användar i projektet.
Mvh
Glim
- Bilagor
-
- Reference.JPG (41.13 KiB) Visad 678 gånger
-
- Ah_250_kit_extended.JPG (51.34 KiB) Visad 678 gånger
-
- Wiking_Aufkl_abt.JPG (59.87 KiB) Visad 678 gånger