Quiz: Pansarhistoria

Diskussioner kring pansarfordon och dess utveckling genom tiderna.
Låst
Användarvisningsbild
hoffe_salem
Medlem
Inlägg: 1309
Blev medlem: 3 februari 2004, 18:52
Ort: sthlm

Inlägg av hoffe_salem » 16 januari 2007, 20:52

Vad är detta ??...:)
Bilagor
Tank1.jpg
Tank1.jpg (14.22 KiB) Visad 699 gånger

Öken-Erik
Medlem
Inlägg: 1400
Blev medlem: 19 juli 2006, 11:30
Ort: Malmö

Inlägg av Öken-Erik » 16 januari 2007, 23:15

M15-42.

Öken-Erik

Användarvisningsbild
hoffe_salem
Medlem
Inlägg: 1309
Blev medlem: 3 februari 2004, 18:52
Ort: sthlm

Inlägg av hoffe_salem » 17 januari 2007, 20:41

Japp och Erik har frågan..:)

Öken-Erik
Medlem
Inlägg: 1400
Blev medlem: 19 juli 2006, 11:30
Ort: Malmö

Inlägg av Öken-Erik » 18 januari 2007, 09:51

Har ingen möjlighet att lägga ut frågor fn.
Frågan är fri.

Öken-Erik

Användarvisningsbild
Hans
Fältmarskalk
Inlägg: 33803
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Inlägg av Hans » 18 januari 2007, 10:34

Öken-Erik skrev:Har ingen möjlighet att lägga ut frågor fn.
Frågan är fri.

Öken-Erik
Då lägger jag in lite SF åt Erik.

I vilket land skall det grillas? (Bilden är från en övning)

MVH

Hans
Bilagor
grilltider.jpeg
grilltider.jpeg (64.43 KiB) Visad 617 gånger

Användarvisningsbild
Hans
Fältmarskalk
Inlägg: 33803
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Inlägg av Hans » 18 januari 2007, 15:48

Utan brand men nu vill jag allt veta vagnen.

MVH

Hans
Bilagor
utan brand.jpeg
utan brand.jpeg (21.81 KiB) Visad 596 gånger

Användarvisningsbild
steben
Medlem
Inlägg: 1605
Blev medlem: 25 februari 2006, 10:22
Ort: Stockholm

Inlägg av steben » 18 januari 2007, 16:17

En Pz 61 eller 68...?!

Användarvisningsbild
Hans
Fältmarskalk
Inlägg: 33803
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Inlägg av Hans » 18 januari 2007, 16:53

steben skrev:eller 68...?!
Visst din luva!

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Hans
Fältmarskalk
Inlägg: 33803
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Inlägg av Hans » 23 januari 2007, 17:24

Hans skrev:
steben skrev:eller 68...?!
Visst din luva!

MVH

Hans
Steben, hallå, har du somnat? :P :wink: Inte dags för en ny fråga snart?

MVH

Hans

Användarvisningsbild
steben
Medlem
Inlägg: 1605
Blev medlem: 25 februari 2006, 10:22
Ort: Stockholm

Inlägg av steben » 23 januari 2007, 17:41

oops...glömt bort, fråga kommer snarast!:)

Användarvisningsbild
steben
Medlem
Inlägg: 1605
Blev medlem: 25 februari 2006, 10:22
Ort: Stockholm

Inlägg av steben » 23 januari 2007, 17:55

Så här kommer ett tulpankanon beväpnat vrak för identifiering.
Bilagor
vrak.jpg
vrak.jpg (39.46 KiB) Visad 527 gånger

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 23 januari 2007, 17:57

Vild gissning:
KV1???
:)

Användarvisningsbild
Lynx_39
Medlem
Inlägg: 152
Blev medlem: 18 juli 2006, 12:43
Ort: Kristianstad

Inlägg av Lynx_39 » 23 januari 2007, 19:37

IS-2 Model 1944

Användarvisningsbild
steben
Medlem
Inlägg: 1605
Blev medlem: 25 februari 2006, 10:22
Ort: Stockholm

Inlägg av steben » 23 januari 2007, 19:50

Lynx_39 skrev:IS-2 Model 1944

hehe...du den var precis.. :wink: Hade nöjt mig med JS/IS-2, har inte ens tittat på vilket modellår det är men det stämmer säkert.:) Varsågod din fråga Lynx!

Användarvisningsbild
Lynx_39
Medlem
Inlägg: 152
Blev medlem: 18 juli 2006, 12:43
Ort: Kristianstad

Inlägg av Lynx_39 » 23 januari 2007, 20:05

Denna är lätt.

Bild

Låst