Senast sedda historiska film
-
bandykullan
- Medlem
Har sett Marie Antoinette och älskade den, man bör dock tåla stora mängder rysch och spets för att verkligen uppskatta den.
Såg också den tyska filmen De andra liv som handlar om en stasi-agent som övervakar en konstnär i DDR under mitten av 80-talet. Jag såg den med min far som av olika anledningar var mycket i DDR och han sa att det var precis som att flytta sig tillbaka till hur det var då.
Såg också den tyska filmen De andra liv som handlar om en stasi-agent som övervakar en konstnär i DDR under mitten av 80-talet. Jag såg den med min far som av olika anledningar var mycket i DDR och han sa att det var precis som att flytta sig tillbaka till hur det var då.
- Andreas #1
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Lumber Jack
- Medlem
Så har man tittat på:
http://www.deandrasliv.se/
En mkt bra film med kända skådespelare från andra Tyska filmer:) 4/5 i betyg
http://www.deandrasliv.se/
En mkt bra film med kända skådespelare från andra Tyska filmer:) 4/5 i betyg
Hmm, starka ord om filmens uselhet. Men du har uppenbarligen varken sett någon av Jönssonliganfilmerna, Drömkåken eller någon Colin Nutley-film om du kallar den här för det sämsta som någonsin producerats i detta landmaal skrev:Jag anser att Snapphanar är det sämsta som någonsin producerats i detta land. En medioker B-produktion där det inte finns en enda positiv sak att ta fasta på. Det är bedrövligt att ens skatte- och licenspengar ska behöva bekosta sådant här.
Var till och med Tre Solar bättre alltså? Nåja smaken är som baken!
Själv tyckte jag den var underhållande, som sagt lite väl lång och antagligen bättre i serieformat, om man bara köper den som en dramaproduktion och inte försöker se den som en historielektion. Svensk film är sällan speciellt högkvalitativ och den här håller flera snäpp högre kvalle än mycket annat jag sett på sistone (såg du föressten Frostbiten, på tal om dålig svensk filmproduktion?). Skönt dessutom att danskar spelas av danskar och skåningar istället för någon dramatenskådis med stockholmsdialekt.
Men men, du får ju tycka att det är det sämsta som gjorts, kanske dags att flytta till Norge istället och låta skattepengarna finansiera lite Fleksnes-rullar istället?
Tre solar och Frostbiten är ju oscarsmaterial i jämförelse med Snapphanar.Franq skrev:Hmm, starka ord om filmens uselhet. Men du har uppenbarligen varken sett någon av Jönssonliganfilmerna, Drömkåken eller någon Colin Nutley-film om du kallar den här för det sämsta som någonsin producerats i detta landmaal skrev:Jag anser att Snapphanar är det sämsta som någonsin producerats i detta land. En medioker B-produktion där det inte finns en enda positiv sak att ta fasta på. Det är bedrövligt att ens skatte- och licenspengar ska behöva bekosta sådant här.
Var till och med Tre Solar bättre alltså? Nåja smaken är som baken!
Själv tyckte jag den var underhållande, som sagt lite väl lång och antagligen bättre i serieformat, om man bara köper den som en dramaproduktion och inte försöker se den som en historielektion. Svensk film är sällan speciellt högkvalitativ och den här håller flera snäpp högre kvalle än mycket annat jag sett på sistone (såg du föressten Frostbiten, på tal om dålig svensk filmproduktion?). Skönt dessutom att danskar spelas av danskar och skåningar istället för någon dramatenskådis med stockholmsdialekt.
Men men, du får ju tycka att det är det sämsta som gjorts, kanske dags att flytta till Norge istället och låta skattepengarna finansiera lite Fleksnes-rullar istället?
- Fredrik Andersson
- Medlem
Du har missat en hel del film va?maal skrev:Jag anser att Snapphanar är det sämsta som någonsin producerats i detta land. En medioker B-produktion där det inte finns en enda positiv sak att ta fasta på. Det är bedrövligt att ens skatte- och licenspengar ska behöva bekosta sådant här.
Det är det som är det mest skrämmande av allt.Du har missat en hel del film va?
Jag ser på otroliga mängder svensk film och sällan har jag blivit så besviken och bestört som denna gång. Det började redan efter 3 minuter när en av snapphanarna drar fram ett svärd som hon bär på ryggen, då höll jag på att brista ut i gråt. Sen blir det bara värre, spöken, vålnader och en Karl XI som måste få den riktiga Karl XI att rotera i sin grav i vanmakt. Greve Dahlbergh roterar nog rätt friskt han också då geniet som skrivit manus degraderat honom till överste, jag kan fortsätta i en evighet men orkar inte.
Men det är ju kul att några här verkar gilla den, då kanske vi får tillbaka lite skattepengar på sålda DVD.