Spel och Windows XP
- Private Snafu
- Medlem
Spel och Windows XP
Har precis fått min nya HEM-PC via jobbet. På den ligger det installerat XP som standard. Jag undrar om någon har erfarenhet om detta vållar problem med spel? Har hört en del såndana kommentarer nämligen.
- Johan Elisson
- Medlem
- Anckarström
- Medlem
- Private Snafu
- Medlem
-
Mikael Karlsson
- Medlem
- Kontakt:
- Anckarström
- Medlem
Det ett av de få spel jag kan komma på just nu som funkar dåligt med Windows XP är "Need for speed: Porsche Unleashed" (synd). Gamla DOS-spel har man nästan bättre odds att få igång i XP än i win 98/Millennium eftersom det finns en heldel saker man kan tweaka för att lura igång dem. Tänker jag efter så minns jag att det ofta inte var så värst lätt att få igång spelen ens på den gamla "goda" tiden när man körde DOS 6.22 
Ska vi vara på det humöret kan jag påpeka att man skriver "och" och inte "o". :pAnckarström skrev:Fifa2002 kan du få att fungera på din datOR genom att köra det i Windows98 läge. (Högerklicka på genvägen och leta upp tabben 'Kompatibilitet' o ställ in Windows98)
Och dessutom fungerar inte det knepet.
- Anckarström
- Medlem
Skillnad!
"O" är slang för "och", "Data" är en samling av information, "Dator" är en maskin för att bearbeta information!
Antar att du har orginalversionen av Fifa2002 och isåfall kan du väl testa ta hem en uppdatering till den samt att uppdatera dina grafikdrivrutiner.
Jag vet bestämt att det var 'något' lurt med FIFA men kommer inte ihåg vad just nu, men jag vet att det går att lira på XP.
"O" är slang för "och", "Data" är en samling av information, "Dator" är en maskin för att bearbeta information!
Antar att du har orginalversionen av Fifa2002 och isåfall kan du väl testa ta hem en uppdatering till den samt att uppdatera dina grafikdrivrutiner.
Jag vet bestämt att det var 'något' lurt med FIFA men kommer inte ihåg vad just nu, men jag vet att det går att lira på XP.
Enligt nedanstående lista skall FIFA 2002 fungera bra både på win2000 och XP
http://www.ntcompatible.com/f.shtml
/Tobbe
http://www.ntcompatible.com/f.shtml
/Tobbe
- Mikael Eklund
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Mikael Eklund
- Medlem