Into the west

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Into the west

Inlägg av Tomas Ibsen » 22 juli 2006, 19:18

Först, vill jag bara säga att jag är mycket besviken att ingen har tagit upp det härförut, för då jag sökte hittade jag ingenting om det.

Klockan tjugo hundra (20.00) ikväll börjar andra delen av en serie vid namn Into the west, som handlar om en kille vid namn Wheeler (förnamnet smet från minnet tyvärr) som bor i USA runt 1800+ ett par år och som tröttnar på att göra hjul med sin familj och beslutar sig istället för att bli trapper.

Första avsnittet var alltså förra veckan och den håller riktigt hög klass, i stil med Rome och Macahan, och den sistnämnda serien har man sett så man i stort sett kan den utantill, så jag tycker det är bra att en ny serie med samma/liknande tema har filmats. Sedan att avsnitten håller Macahanlängdär inget som gör saken sämre.

Sa den allavästernfeaks. Och alla andra också för den delen. Ni kommer inte ångra det!

/Tomas

Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Medlem

Inlägg av Fredrik Andersson » 22 juli 2006, 20:15

För övrig går just Macahan just nu i repris på kanal 6 på lördagseftermiddagarna. Sålunda upplagt för en rejäl dos västern varje helg en tid framåt. Håller för övrigt med på allt som sagts om "Into the west" av Ibsen!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 25 juli 2006, 19:02

Så, vad tyckte ni om avsnitt nummer två?

Väldigt dramatiskt, milt sagt. Det var så man led med Hr. Wheeler i slutet där, men vilken minidespot "kaptenen" var.

Det blir mycket western på helgerna ja, inget man klagar över. Det är bra att de visar två Macahanavsnitt på en helög, så man kommer någonstans. Jag har missat slutepisoderna varje gång, vilket gör att jag tittar på serien varje gång den sänds, i hopp om att få se sista avsnittet.

Jag väntar spänt på nästaavsnitt. Tyvärr visade SVT Dansar med vargar samtidigt, och den ville jag också se, så jag zappade ett tag. Men pålördag ska det bli bara Into the west.

Användarvisningsbild
Corsair
Medlem

Mycket bra serie tycker...

Inlägg av Corsair » 25 juli 2006, 22:02

jag! Helt klart sevärd och spännande. Jag tycker dock att animeringarna är lite tveksamt gjorda, men om vi bortser från det och ser till den generella kvalitén på skådespeleriet och handlingen får serien minst 8/10 av mig. Den verkar bli årets underskattade serie. Få ser på den, varför vet jag inte. Den är mycket bra!

Königstiger
Medlem

Inlägg av Königstiger » 4 augusti 2006, 00:53

Väldigt bra serie :) .. Men börjar bli för många personer att hålla reda på för min smak :P Sen att vissa personer ser totalt annorlunda ut efter några år gör det ännu svårare.. Det tog ett tag innan jag fattade att Jacob var Jacob... Han såg ut som en indian först ju.. Förresten så saknar jag berättarrösten som var i de första avsnitten..

En sak jag inte fattar är att i mitten av senaste avsnittet fick man se fördraget vid Laramie. Jag kollade upp det på nätet och det var tydligen år 1868.. Men avsnittet slutade år 1863 :?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 4 augusti 2006, 15:55

Jo, de enorma tidshoppen är något som drar ner serien ett snäpp, men det kan man överse med.

Skriv svar