Quiz: Efterkrigstiden
Helt rätt varjag.
Sen fanns det en tidigare von Seydlitz, som skrattade endast två gånger i sitt liv, när hans hustru dog, och när han såg Vaxholms fästning.
Jag har också skrattat som Göteborgare och som Marstrandsbo när en fästning presenteras för Americans, OT.
En tjejkompis far var chef för Avon Cosmetics Europe.
Nåväl, amerikanske VD:n worldwide och hans hustru kom till Göteborg.
Och de tog ut dem till Marstrand, Carlstens Fästning, med båt runt hela ön.
Och fästningen är fantastisk enligt amerikanska hustrun;
"this is incredible, all this made of papier maché, only for us"
Good laugh.
Din fråga varjag.
Sen fanns det en tidigare von Seydlitz, som skrattade endast två gånger i sitt liv, när hans hustru dog, och när han såg Vaxholms fästning.
Jag har också skrattat som Göteborgare och som Marstrandsbo när en fästning presenteras för Americans, OT.
En tjejkompis far var chef för Avon Cosmetics Europe.
Nåväl, amerikanske VD:n worldwide och hans hustru kom till Göteborg.
Och de tog ut dem till Marstrand, Carlstens Fästning, med båt runt hela ön.
Och fästningen är fantastisk enligt amerikanska hustrun;
"this is incredible, all this made of papier maché, only for us"
Good laugh.
Din fråga varjag.
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
Ett par svenska politiker.......
I samband med en valkampanj i efterkrigstidens Sverige - kom en resenyhet med i bilden,
vilken föranledde pressen att kalla en av dem för 'Xxxx Väderskutt'. Den andre fick namnet 'Xxxxxx Pendelkråka'.
Vilka var dom och varför fick de dessa namn?....../Varjag
vilken föranledde pressen att kalla en av dem för 'Xxxx Väderskutt'. Den andre fick namnet 'Xxxxxx Pendelkråka'.
Vilka var dom och varför fick de dessa namn?....../Varjag
Inte illa Bagheera.....Tage Långskank - var Erlander och Pendelkråkan får du femetta för - det var Ohlin.Bagheera skrev:Nja, allt jag kommer ihåg är Tage Långskank, Bertil Pendelkråka och Gunnar Sluge.
Dagens epitet på politikerna är jämförelsevis ack så tråkiga.
Dock inget svar på frågan...
Gunnar Sluge - hade jag glömt, men det var ju Gunnar Hedlund, han med 'vi i Centerpartiet har alltid velat..
och kommer alltid att vela....' - nu är det bara 'Väderskuttaren' kvar. Tips - han fick namnet för
'nyttjande av tjänster' - av en art din yrkesgrupp kan erbjuda....../Varjag