Skall också göra en kontroll. Inte för att jag misstror Dig.J.K Nilsson skrev:Eftersom jag är så perversMD650 skrev:Nää det var i ettan väl?!
gick jag till mitt privata bibliotek och skummade igenom böckerna. I pocketupplagan var det i trean.
J.K Nilsosn
Roman om kärnvapenanfall på Sverige
En annan bok skrevs av P.C. Jersild på 80-talet. Den heter Moria Land och handlar om Sverige 10-20 år efter ett totalt kärnvapenkrig, med träffar även i Sverige. Konsekvenserna är fruktansvärda, då alla kvinnor (utom någon enstaka) dör i sjukdomar efteråt. Så boken handlar rätt mycket om en enkönad värld som tappat hoppet om framtiden.
du tänker på "Efter floden".Solkungen skrev:En annan bok skrevs av P.C. Jersild på 80-talet. Den heter Moria Land och handlar om Sverige 10-20 år efter ett totalt kärnvapenkrig, med träffar även i Sverige. Konsekvenserna är fruktansvärda, då alla kvinnor (utom någon enstaka) dör i sjukdomar efteråt. Så boken handlar rätt mycket om en enkönad värld som tappat hoppet om framtiden.
edit: du tänker på Moria land, mitt fel. Dock: det är Svens Delblanc som skrivit den. ska beställes i detta nu,f ör övrigt.
tack för tipset!
ingen aning. återkommer när jag fått boken.Hans skrev:Mitt minne av Delblanc är en beskrivning av en sovjetisk ockupation av Sverige - har jag fel där eller?
MVH
Hans
efter floden är för övrigt den bästa post-apokalyptiska boken jag ngnsin läst. Helt ofattbart bra. Läser den misnt en gång om året. Det borde göras ett riktigt välritat seriealbum av den.
- Professor Kalkyl
- Medlem
Re: Roman om kärnvapenanfall på Sverige
Jag antar att man kan säga att den är bra. Men mycket elände i boken, några stunder av hopp och så slutar den i vemodets vemod.hangatyr skrev:ingen aning. återkommer när jag fått boken.Hans skrev:Mitt minne av Delblanc är en beskrivning av en sovjetisk ockupation av Sverige - har jag fel där eller?
MVH
Hans
efter floden är för övrigt den bästa post-apokalyptiska boken jag ngnsin läst. Helt ofattbart bra. Läser den misnt en gång om året. Det borde göras ett riktigt välritat seriealbum av den.