The Ghost skrev:kan du inte förstå att arkeloger gräver ut de här , silvana cobanov från kroatien är ledare här på platån, inte osmangich , och det här är inte från medel tiden,
men just den här bilden, visar stenar som hittades runt pyramiden av vanliga människor och osmanagich och kompany fick de här stenarna från de innan utgrävningen började, och nu har de platserat det så att andra kan se och att de kan försvara det att det inte förstörs
Okej, om de där stenarna har flyttats av någon annan så ska jag naturligtvis inte anklaga Osmanagic, utan ber om ursäkt. Men någon borde skälla ut de som flyttat på stenarna. Nu blir det ju svårt att avgöra deras syfte och ålder, eftersom de inte ligger
in situ där man kanske kunde kolla jordlagrens ålder, de är bara stenar som vilka som helst nu.
The Ghost skrev:durion, ibland undrar jag om du är här för att propvocera mig eller
, jag ger er information direkt från utgrävningen , och jag vet i detaljer vad som pågår, ingen vet bättre än jag vad som pågår
åtminstone kan du vara tacksam att jag är här och ger er information , sann information inte den som har platserats av människor som har skrivit en petions mot utgrävningen
Du är alltså nere i Bosnien? Det är ju
väldigt intressant! Det enda som irriterar mig och kanske får mig att verka provocerande, är att du verkar tro att detta är en pyramid utan att ha hittat något som tyder på detta. Någon
sann information blir det då inte om du hela tiden skriver "här är en sten från
pyramiden, här på
pyramiden,
pyramiden är...", det vore bättre med objektiv information från dig. Det låter inte trovärdigt när du refererar till den här stenen
http://www.slibe.com/images/5b1982dd-novo10_JPG.jpg med texten "en sten med text". Det kanske
ser ut som text, men det gör det inte till verkliga skrivtecken eller text.
The Ghost skrev:när osmanagich och geologer började gräva ut förra året komma de på sten block och sånt, de visste inte var ifrån det komm, de frågade en expert på medeltida bosnien och om de här var bosniska monumet "stechak" , och han nekade
Okej, de har inte frågat en arkeolog? De där stenarna kan ju vara från när som helst mellan 700 f.Kr och år 2000 e.Kr. Det gäller bara att leta fram en kunnig arkeolog som kan förklara dem. Istället för att säga "pyramid!"
Mvh -Dan