Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 20 april 2006, 17:29

Menar du speleolog, alltså grottforskare?
just det :D

men geologen nukich säger att det är människor som har gjort de här stenblocken , men ni vill in höra hennes svar eller :D

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 20 april 2006, 17:46

här gräver de ut pyramidens platå som finns framför pyramiden

Bild

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 20 april 2006, 17:52

Bild

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 20 april 2006, 17:58

Varför har pyramiden täckts med 1m eller mer jord?

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 20 april 2006, 18:20

Varför har pyramiden täckts med 1m eller mer jord?
bra fråga :? ingen vet

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 20 april 2006, 21:33

The Ghost skrev:
Menar du speleolog, alltså grottforskare?
just det :D

men geologen nukich säger att det är människor som har gjort de här stenblocken , men ni vill in höra hennes svar eller :D
Eftersom Nukich verkar haft uppfattningen att det rört sig om en pyramid innan de ens satt spaden i marken och undersökt vad stenarna egentligen tyder på, eller hur gamla de är, så litar jag inte alls på henne. Och några presentationer av vad man egentligen funnit har jag inte sett, bara slutsatserna - "människogjorda pyramidstenar". Vad jag vill ha är en beskrivning av vad man finner, och provsvar, inte tolkningar.

När de gräver upp en stenmur så vill jag ha en presenterad undersökning på hur gammal muren är och hur den ligger i landskapet och hur den förhåller sig till omgivningen. Inte en grundlösa slutsatser om att "det är en pyramidmur".

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 20 april 2006, 22:44

Eftersom Nukich verkar haft uppfattningen att det rört sig om en pyramid innan de ens satt spaden i marken och undersökt vad stenarna egentligen tyder på, eller hur gamla de är, så litar jag inte alls på henne.
inte sant, hon har forskat redan förra året de här grejerna på pyramiden, kanske i juli augusti, vet inte exakt, då viset ingen om någon bosnisk pyramid :? efter alla undersökningar då skrev osmanagich boken när han gav ut den då började nästa fas av utgrävningar och det hände i oktober 2005 då fick hela världen veta om pyramiden

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 21 april 2006, 07:48

Sarvi skrev:Varför har pyramiden täckts med 1m eller mer jord?
det KAN ju ha att göra med att det varit kraftig växtlighet som över tiden har förmultnat och lämnat efter sig ett metertjockt lager jord. Hur lång tid tar en sådan process? det borde, om man kan räkna ut det, i så fall vara ganska lätt att klura ut hur långe sedan "pyramiden" "byggdes" av dessa illyrier.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 21 april 2006, 09:35

The Ghost skrev:
Eftersom Nukich verkar haft uppfattningen att det rört sig om en pyramid innan de ens satt spaden i marken och undersökt vad stenarna egentligen tyder på, eller hur gamla de är, så litar jag inte alls på henne.
inte sant, hon har forskat redan förra året de här grejerna på pyramiden, kanske i juli augusti, vet inte exakt, då viset ingen om någon bosnisk pyramid :? efter alla undersökningar då skrev osmanagich boken när han gav ut den då började nästa fas av utgrävningar och det hände i oktober 2005 då fick hela världen veta om pyramiden
Hur kan hon ha forskat redan förra året på stenar de precis grävt fram?

Mvh Petter

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 21 april 2006, 10:08

hangatyr skrev:
det KAN ju ha att göra med att det varit kraftig växtlighet som över tiden har förmultnat och lämnat efter sig ett metertjockt lager jord. Hur lång tid tar en sådan process? det borde, om man kan räkna ut det, i så fall vara ganska lätt att klura ut hur långe sedan "pyramiden" "byggdes" av dessa illyrier.
Omöjligt, är jag rädd. Förna och brunjord bildas inte så snabbt - speciellt om växtligheten får börja från kala block. Här i Sverige finns det gott om stenhällar som inte täckts med mer än ett tunt lager vittringsgrus och lite mossor. Och då är det sedan den senaste istiden.

På några av bilderna ser man hur jordprofilen är uppbyggd - det brunjordspåverkade skiktet är kanske 20-30 cm tjockt. Under det så ser det för mina ögon ut att vara opåverkad mineraljord, med den för området typiskt rödbruna färgen.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 21 april 2006, 10:52

Sarvi skrev:
hangatyr skrev:
Omöjligt, är jag rädd. Förna och brunjord bildas inte så snabbt - speciellt om växtligheten får börja från kala block. Här i Sverige finns det gott om stenhällar som inte täckts med mer än ett tunt lager vittringsgrus och lite mossor. Och då är det sedan den senaste istiden.

På några av bilderna ser man hur jordprofilen är uppbyggd - det brunjordspåverkade skiktet är kanske 20-30 cm tjockt. Under det så ser det för mina ögon ut att vara opåverkad mineraljord, med den för området typiskt rödbruna färgen.
ja. jag skämtade.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 21 april 2006, 11:00

´

kolla det här

Bild

det här grävdes ut , tror jag i augusti 2005, eftersom hon är erfaren geolog, 25 års erfarenhet , märkte hon direkt anomalier och de här stenarna

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 21 april 2006, 12:37

The Ghost skrev:
´

kolla det här

det här grävdes ut , tror jag i augusti 2005, eftersom hon är erfaren geolog, 25 års erfarenhet , märkte hon direkt anomalier och de här stenarna
Men de där proverna (som dessutom ser ju att vara lera och inte sten) är ju inte samma sak som de bilder ovan som du påstår är pyramidväggar.

Även en erfaren forskare måste noggrant analysera saker, det räcker inte att kolla lite snabbt på grejerna.

Mvh Petter

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 21 april 2006, 14:30

Men de där proverna (som dessutom ser ju att vara lera och inte sten) är ju inte samma sak som de bilder ovan som du påstår är pyramidväggar.

Även en erfaren forskare måste noggrant analysera saker, det räcker inte att kolla lite snabbt på grejerna.

Mvh Petter
kolla den här boken, här finns massor av bilder från förra året när de gjorde de här hålen i marken

http://www.alternativnahistorija.com/AH8.htm

de har även hittat genom de här hålen vissa stenar som de tror att de kommer från golv och tak från pyramiden

Sensate nyheter

CNN kommer på lördag till Pyramiden, Hittade mindre stenblock under den stora stenblocken som väger flera ton, det som bevis att stenblocken ligger på varandra som utgör en sten konstruction, alltså en pyramid

Bild

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 21 april 2006, 14:56

första video om pyramiderna i bosnien
, engelska

http://cosmos.bcst.yahoo.com/scp_v3/vie ... 68276&src=
klivka här

Skriv svar