Återigen - min personliga syn:
Jag anser att det här ger mer skada än nytta. Jag kom nyligen från Bosnien och där har jag snackat med vissa historiker om det här. De har kommit fram till samma slutsats: det handlar bara om personlig marknadsföring som kan kosta landets historiska arv oerhört dyrt. En plats, som är en av de viktigaste när det gäller arkeologiska lämningar från bosniska medeltiden och den illyriska tiden har kommit i händerna på en amatör. Osmanagic har ingen utbildning när det gäller arkeologi eller historia, han har startat en webbsida som heter "den alternativa historien" vilket säger mycket sig självt. Han pratar där fritt om frimurare, världskonspirationer, människornas eventuella utomjordiska ursprung osv. Och det är bara en liten.
Jag anser att det här ger mer skada än nytta.
jag tror inte det, eftersom om det finns en pyramid i bosnien så stor, då kommer den förändra historieböcker i europa och pyramiden blir en turistbomb för bosnien, enda landet i europa som skulle ha en så stor pyramid som egyptierna har
Jag kom nyligen från Bosnien och där har jag snackat med vissa historiker om det här
som jag sade man ska inte prata med historiker om det här utan med arkeologer och geologer från utgrävningen.
En plats, som är en av de viktigaste när det gäller arkeologiska lämningar från bosniska medeltiden och den illyriska tiden har kommit i händerna på en amatör.
jag har följt hela det här grejen med pyramiden från första början när nyheten komm i oktober föra året, jag tycker att osmanagic gör det här på maximal profesionell sätt, alltså det jag har sett, det är inte så att osmanagi gräver ut och analyserar, utan arkeologer och geologer som han jobbar med
Osmanagic har ingen utbildning när det gäller arkeologi eller historia, han har startat en webbsida som heter "den alternativa historien" vilket säger mycket sig självt.
det ser ut som om du inte förstår det här, det är inte osmanagic som gräver och analyserar materiel, utan geologer och arkeolger , osmagic är koordinator bara eller chef om man kan kalla honom så
tror du att jag skulle tro på honom om det inte komm profesionella raport från geologen Nukich , om du har läst den kanske, och hon säger att det finns sten byggnad under jorden för att hon har hittat massa bevis för det vid utgrävningen
Han pratar där fritt om frimurare, världskonspirationer, människornas eventuella utomjordiska ursprung osv. Och det är bara en liten
.
själv läser jag inte sånt, inte intresserad av det, men jag är koncetrerad på pyramid, och jag tror att osmaanich gör det mycket profesionelt
men vi borde se på den här saken ur rent vetenskapligt syfte och lämna det patriotiska åt sidan för en stund.
exakt det jag säger , läs geologiska raporten
tror du att jag skulle tro på osmangich utan några bevis, utan några raport från profesionella geologer eller arkeologer ????? absolut nej
Det är väl klart att jag skulje vilja att pyramiderna (eftersom han nu är uppe i fyra, varken mer eller mindre) verkligen fanns där men det är inte mycket som säger för det.
jag vet inte hur mycket det fionns , vi får se i april, men en sak är jag säker 100% det finns stenbyggnad under brget Visocica, andra berg vet jag inte, inte har hittat några bevis än, och jag tror inte på det än
Han kan ge oerhörd stor skada åt den bosniska historiker- och arkelogkåret med sina vilda fantasier.
vilka fantasier, ?????????????
tror du att han bara sett berget som ser ut som en pyramid utan att ha gjort några utgrävningar med profesieonella geologer och arkeologer och skrivit en bok om det , nej så klart
Ingen nämner att han sen 20 år tillbaka bor utomlands (mestadels i USA) utan referar till honom som till en bosnisk forskare. Ja, bosnier är han men knappast nån forskare.
har han sagt att han är en forskare, han har stor kunskapp och erfarehet om pyramider in te arkeolog eller geolog
Kan du förstå att i fall det han har "hittat" verkligen är pyramiderna så måste hela världshistorien skrivas om. Han påstår ju att "pyramiderna" är mer än 20 000 år gamla.
hehehe, det här är beviset att du inte har vet något om det här, han har aldrig sagt det

han sade att pyramiden kan vara 3000 till 10 000 år gammla något sånt, men absolut inte 20 000
min vän, jag tycker att du ska läsa lite mer om det här
här är deras officiella hemsida
http://www.piramidasunca.ba