Quiz: Tidigmodern tid
- Ralf Palmgren
- Medlem
I fall man tänker sig att den nya tiden börjar omkring året 1500 och fortsätter ännu så kan man ju säga att vi i början av 1600-talet rör oss i början av nya tiden eller rättare sagt tidig modern tid (Early modern time). Jag valde uttrycket "början av den nya tiden" för att frågan inte skulle bli alltför lätt utan någonting lite mer att grubbla över.
Det jag personligen tänkte mig var det katolska området Bayern som fungerade som en så kallad motpol till det protestantiska (evangelisk-lutherska?) Kurfurstendömet Pfalz vid Rhen! Probstner var inne på härskaren för området och på så sätt rörde sig i Bayern. Med detta som grund ger jag rätt åt Probstner som får således ställa följande fråga!
Det jag personligen tänkte mig var det katolska området Bayern som fungerade som en så kallad motpol till det protestantiska (evangelisk-lutherska?) Kurfurstendömet Pfalz vid Rhen! Probstner var inne på härskaren för området och på så sätt rörde sig i Bayern. Med detta som grund ger jag rätt åt Probstner som får således ställa följande fråga!
- Ralf Palmgren
- Medlem
Direkt från Vatikanens arkiv:
"In this city he said there were several shops of ridiculous and lascivious things,
about which I have written for the fun of it; in these shops only women sell things
which we call ‘ringers’ because they ring out like bells; they are made of gold,
silver or brass, and are as big as a small nut. The men, before they take a wife, go
to these women (otherwise the marriage would be broken) who cut the skin of the
virile member in many places and put between the skin and the flesh as many as
twelve of these ‘ringers’ (according to their pleasure). After the member is sewn
up, it heals in a few days. This they do to satisfy the wantonness of the women:
because of these swellings, or tumour, of the member, the women have great
pleasure in coitus. The members of some men stretch way down between their legs
so that when they walk they ring out and may be heard. But Nicolò, scorned by the
women because he had a small member and invited to rectify this, was not willing
through his pain to give others pleasure."
Fegisen hette Nicolò de' Conti.
"In this city he said there were several shops of ridiculous and lascivious things,
about which I have written for the fun of it; in these shops only women sell things
which we call ‘ringers’ because they ring out like bells; they are made of gold,
silver or brass, and are as big as a small nut. The men, before they take a wife, go
to these women (otherwise the marriage would be broken) who cut the skin of the
virile member in many places and put between the skin and the flesh as many as
twelve of these ‘ringers’ (according to their pleasure). After the member is sewn
up, it heals in a few days. This they do to satisfy the wantonness of the women:
because of these swellings, or tumour, of the member, the women have great
pleasure in coitus. The members of some men stretch way down between their legs
so that when they walk they ring out and may be heard. But Nicolò, scorned by the
women because he had a small member and invited to rectify this, was not willing
through his pain to give others pleasure."
Fegisen hette Nicolò de' Conti.
Bjällror var det inte, utan kulor stora som hasselnötter. Att de kallas för bjällror av Conti beror på att "man hör dem klinga då männen spatserar fram på stadens gator" enligt honom själv.
Staden hette förresten Ava.
Lätt överdrift med ljudet skulle jag tro. Det var ju inte helt ovanligt att man överdrev vad man sett i Långtbortistan under medeltiden.
Låt oss behålla denna kunskap själva, annars kan kraven på män bli stora inom en snar framtid.
Staden hette förresten Ava.
Lätt överdrift med ljudet skulle jag tro. Det var ju inte helt ovanligt att man överdrev vad man sett i Långtbortistan under medeltiden.
Låt oss behålla denna kunskap själva, annars kan kraven på män bli stora inom en snar framtid.
- Ralf Palmgren
- Medlem