Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 13 januari 2005, 16:48
Adrahil
-
Lajjmen
- Medlem
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 5 januari 2004, 20:15
- Ort: Kalmar
Inlägg
av Lajjmen » 13 januari 2005, 17:07
yepp..
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 13 januari 2005, 17:27
Lönar sig att köra battle for middle earth på WC3
Vad blev Ecthelion känd för?
både alven och mäniskan
-
Halifírien
- Medlem
- Inlägg: 308
- Blev medlem: 8 mars 2004, 17:02
- Ort: Linköping
Inlägg
av Halifírien » 13 januari 2005, 21:53
Ecthelion alven är ju lätt... han dödade Gothmog.
Den andra fick jag klura på ett tag, men jag är nästan säker på att han byggde Vita Tornet i Minas Thirith.
Ecthelion II är för övrigt känd för att vara Denethors II pappa.
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 13 januari 2005, 23:23
det var dom 2 första jag tänkte på så den var rätt
-
Halifírien
- Medlem
- Inlägg: 308
- Blev medlem: 8 mars 2004, 17:02
- Ort: Linköping
Inlägg
av Halifírien » 14 januari 2005, 18:45
Då ska vi see...
Vad hette den siste kungen av Gondor (Före Ellesar)?
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 14 januari 2005, 18:52
har för mig att det var Earnur. vet att han ska ha tagit en duel med nazgulernas ledare men osäker på om han hadde någon arving.
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 16 januari 2005, 19:19
hm har jag rätt? eller kan vi få en ledtråd?
-
Halifírien
- Medlem
- Inlägg: 308
- Blev medlem: 8 mars 2004, 17:02
- Ort: Linköping
Inlägg
av Halifírien » 16 januari 2005, 19:57
Jo då, det var rätt. Fråga på.
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 16 januari 2005, 23:13
vem blev kallad skugan i öst (Shadow of the East)
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 18 januari 2005, 20:55
kan ingen? vill ni ha ett tips?
-
Lajjmen
- Medlem
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 5 januari 2004, 20:15
- Ort: Kalmar
Inlägg
av Lajjmen » 18 januari 2005, 21:20
sauron kanske
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 18 januari 2005, 21:37
nej
-
Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
Inlägg
av Belisarius » 18 januari 2005, 22:26
"Khamul, the black Easterling" ...
/behold the Power of Google..
-
Zagat
- Medlem
- Inlägg: 282
- Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
- Ort: svealand
Inlägg
av Zagat » 18 januari 2005, 23:00
/behold the Power of Google
menar du att du använde dig av google eller vad? trode ´man skulle använda egen kunskap.
men rätt var det