Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 20 maj 2004, 20:23

Det är ju bra. :)

Hoppas det inte är för dyrt. Önsketänkande antar jag såhär i förhand dock....

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 21 maj 2004, 01:36

Tomas Ibsen skrev:Det är ju bra. :)

Hoppas det inte är för dyrt. Önsketänkande antar jag såhär i förhand dock....
Du det kommer nog kosta likaa mycket som alla andra nya spel som släpps och jag tycker du ska använda ditt önsketänkade till betydligt viktigare saker med spelet, kvaliteten är viktigare än att det ska kosta nån hundring mindre.

OT: Är det du som hette Korsriddaren innan?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 21 maj 2004, 08:32

Jag har så mycket önsketänkande så det räcker och blir över lovar jag dig.

Japp. Korsridaren var mitt gamla nick.

Nizze
Medlem
Inlägg: 135
Blev medlem: 30 november 2003, 17:37
Ort: Umeå

Inlägg av Nizze » 21 maj 2004, 20:34

hur många månader inan spelet släpps brukar Paradox göra ett forum för spelet.

Jag vet inte om jag är lite konstig men jag drömmer mardrömmar om att Paradox ska gå konkurs är detta normalt.
taksam för svar / en som undrar

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem
Inlägg: 995
Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
Ort: sverige

Inlägg av CJBackfire » 21 maj 2004, 20:38


Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 31 maj 2004, 03:50

Tja vad ska man säga? :?
China has banned a Swedish-made computer game for "distorting history and damaging China's sovereignty and territorial integrity," the Ministry of Culture (MOC) said Friday.

The PC game, "Hearts of Iron", was accused of distorting historical facts in describing the Fascist regimes of Japan, Germany and Italy during World War II
http://www.chinadaily.com.cn/english/do ... 334845.htm

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 31 maj 2004, 09:00

Eh... Spooky. :?

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 31 maj 2004, 13:51

Första screenshootet från hoi2

Bild

Henke
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 25 september 2003, 18:27
Ort: Stockholm

Inlägg av Henke » 6 augusti 2004, 11:39

Här är en intervju med Johan Andersson, huvudprogrammerare och producent, där han svarar på frågor om spelet: http://www.wargamer.com/articles/hearts ... interview/

Screenshots m m ingår. :)

Henrik

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 6 augusti 2004, 11:54

Ser ju mumma ut. :)

Användarvisningsbild
J.K Nilsson
Medlem
Inlägg: 2406
Blev medlem: 21 februari 2004, 23:18
Ort: Frösön

Inlägg av J.K Nilsson » 20 augusti 2004, 20:25

Har ju nyss instalerat HOI men om tvåan kommer blir det definitivt en ny dator P II 266 MHz och XP käns lite tungt just nu.

J.K Nilsson

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 22 oktober 2004, 16:45

Den officiela hemsidan har precis slått upp portarna :D Det verkar mycket lovande.

http://www.heartsofiron2.com/

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 22 oktober 2004, 19:17

Trailer gav väl inte sådär mycket mer info, men visst blir man lite sugen på att regera igen... :)

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 22 oktober 2004, 22:23

Det verkar som man kan köra med mindre enheter än divisioner, såg både Regemente och Brigad. :D

Albert
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 11 april 2002, 12:51
Ort: Helsingborg

Inlägg av Albert » 23 oktober 2004, 09:55

Wolfblitzer skrev:Det verkar som man kan köra med mindre enheter än divisioner, såg både Regemente och Brigad. :D
Det gäller för de små kampanjerna - typ vinterkriget. (Om jag fattat infon på Paradox diskussionsforum rätt).

Skriv svar