Någr av mina bilder

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Någr av mina bilder

Inlägg av panzerIV » 6 augusti 2004, 14:10

Tjena jag lade in några bilder på Axis History forum förut, ochj jag har gjort några nya sen dess, några kommentarer?

/Magnus
Bilagor
dak.JPG
dak.JPG (16.9 KiB) Visad 3444 gånger
kharkov.JPG
kharkov.JPG (13.92 KiB) Visad 3444 gånger
uk.JPG
uk.JPG (18.22 KiB) Visad 3444 gånger

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 6 augusti 2004, 14:14

lite mer... :)
Bilagor
prinzeugen.JPG
prinzeugen.JPG (29.63 KiB) Visad 3442 gånger
wss1.JPG
wss1.JPG (22.66 KiB) Visad 3442 gånger
wss2.JPG
wss2.JPG (11.31 KiB) Visad 3442 gånger

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 6 augusti 2004, 14:21

Verkligen snygga... :)

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 6 augusti 2004, 15:29

Mycket snygga!

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 6 augusti 2004, 16:15

Ja, mycket snygga! Speciellt den stenhårde britten :)
En grej jag tänkte på bara, ser inte ss-grabben med långrocken lite kort ut? Men det är också det enda! Mycket snygga!!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 6 augusti 2004, 16:28

Snyggt! :D Mycket bra. :)

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 6 augusti 2004, 17:22

Tackar :D
ja ahn blev lite kort i rocken :D

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 6 augusti 2004, 18:56

:) Gillar stilen på bilderna.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 6 augusti 2004, 20:13

Ja, stilen på bilderna är ju helt fantastiskt. Mycket bättre än min stela stil.

Brukar du teckna mycket? :) Om inte så borde du.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 7 augusti 2004, 16:01

Japp, gör väl minst tre om dan, beroende på om jag har lust eller så, men visa några av dina verk då Tomas Ibsen :D


/Magnus

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 7 augusti 2004, 16:28

Mina verk har en förmåga att försvinna så fort jag är klar med dom. Men jag tecknar ju på en serie nu och efter det kan jag ju skissa på Gerhardt Krezfelt igen. Sturmfürher i SS. Aka Gerhardt med långa armen. (Förklaring kommer tids nog om jag bara hittar en scanner...

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 7 augusti 2004, 17:44

Jaså, en serie? jag gjorde mycket serier förr i tiden, men ja gillar mest att bara göra bilder :D kanske kan läga upp nåra bilder? :D

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 7 augusti 2004, 17:56

lite mer av mina "verk" :D
Bilagor
alpini.JPG
alpini.JPG (73.76 KiB) Visad 3301 gånger
lahstugcrew.JPG
lahstugcrew.JPG (43.92 KiB) Visad 3301 gånger
m.JPG
m.JPG (57.42 KiB) Visad 3301 gånger

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 7 augusti 2004, 18:04

hur lång tid tar det att göra en bild ungefär? vad använder du? r det bara vanlig blyerts?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 7 augusti 2004, 18:17

Snyggt! Försökte mig på att rita lite bilder utöver serien.

Det blev det fulaste jag någonsin sett... Fick ingenting rätt. Just nu sitter jag och försöker rita en stuka, men det går inge vidare... Får till att börja med ont i fingrarna som håller pennan... :? Nä, jag ska nog ägna mig åt skrivning, det är det som jag är bra på. Men serien kommer jag rita färdigt. :) Helt klart, och det skulle vara jättesnällt om du ville lägga ut den PanzerIV. :D

Skriv svar