Hearts of Iron AAR: Viva España! kommentarer

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 17 juni 2004, 20:24

jag har läst spanska från 6an till 1an (gick precis ut tvåan) kom inte ihåg ett skvatt! så jag imrpoviserar :D

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 18 juni 2004, 11:13

Ser ut att gå bra för dig. :)

En sak dock, när jag tar över ett oråde med en hamn emd fartyg i, stuicker skeppen bara och fortsätter vara den fientliga nationens.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 18 juni 2004, 13:15

det är olika det där med skeppen. Din teknolegi nivå spelar in vilka skepp du får. Själv tycker jag det är grymt kul när man förintar halva fiendens flotta och samtidigt tar en del skepp när man tar en hamn. Det samma gäller flyg. Så underbart när hela deras flygvapen är krossat.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 18 juni 2004, 13:17

Anton Severin skrev:Jag undrar bara, kan du spanska eller improviserar du bara när det gäller namn?

ja jag improviserar

Vilken svårighetsgrad och aggressivitet spelar du med?

lättaste...börjar lära mig nu :D

Har du någon aning om varför händelseförloppet blivit så annorlunda?

jag krigar i mellanamerika och karribien. När jag laddade som Cuba och förklarade krig på spanien så förklarade tyskland och italien krig mot Cuba och förklarade USA krig mot italien och tyskland och då fick USA en revolution.

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 18 juni 2004, 13:49

Efter att den här AAR är klar, ska du inte ge dig på en Sovjet AAR :wink:

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 18 juni 2004, 18:37

CJBackfire skrev:det är olika det där med skeppen. Din teknolegi nivå spelar in vilka skepp du får. Själv tycker jag det är grymt kul när man förintar halva fiendens flotta och samtidigt tar en del skepp när man tar en hamn. Det samma gäller flyg. Så underbart när hela deras flygvapen är krossat.
Jag är ganska på med forskning, forsakar rejält, ändå så... :?

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 18 juni 2004, 19:26

detta AAR är inte klart föräns tiden tar slut!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 18 juni 2004, 19:44

Och det lär ta ett tag eftersom du bara kommit till 1940! :D

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 19 juni 2004, 01:01

Kan bara upplysa dig om att det inte kommer bli så lätt att erövra halva jorden när du höjer svårighetsgraden. :wink:

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 20 juni 2004, 23:20

lång och spännande uppdatering kommer imorn (kanske senare ikväll om jag orkar -misströsta icke det är ju lov!)

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 22 juni 2004, 19:42

Har några frågor och tips :)

Vilka länder är i diverse allianser?

Hur länge håller Komitären ut innan deras undergång?

Vilka länder är neutrala?

Hur många divisioner har du?

Ta över karibien och de sista länderna i Amerika, Spanien skall äga allt där! 8)
Och nu när dina största fronter är över, vad skall armén göra? Invadera England?

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 22 juni 2004, 21:41

Spelade som Sovjet och sände 18 divsioner som lånades till Repuclican Spain tack vare mina trupper vann dem kriget mot facisterna :P
Sände massvis med teknologier till Frankrike för att dem skulle hålla bort Tysken så länge det gick.
Dem startade en offensiv mot Frankrike i December 1939 men tog Paris i September 1940 ett lång tag kändes det som första världs kriget :lol:

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 22 juni 2004, 21:45

Wolfblitzer skrev:Har några frågor och tips :)

Ta över karibien och de sista länderna i Amerika, Spanien skall äga allt där! 8)
Och nu när dina största fronter är över, vad skall armén göra? Invadera England?
Jag kan göra en sammanfattning över länderna. Då ska jag ta fram listor över länders divisioner igen. komitären håller nog kvar ett litet tag till. Snart är hela amerika mitt! Det tar bara sån tid i mellanamerika. Sedan får jag se vad jag gör med argentina, jag kanske ska få tyskland att slänga ut dom ur axelmakterna (ananars får jag mixtra med saven.) När mina fronter är över (dvs mellanamerika, eventuelt aregentina och afrika, då ska jag invadera fillipinerna. Invadera England vore skoj, Tyskland har gjort en misslyckad operation Zeelöwe, kanske jag kan få hjälp av Irland då :).

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 22 juni 2004, 22:38

CJBackfire skrev:
Wolfblitzer skrev:Har några frågor och tips :)

Jag kan göra en sammanfattning över länderna. Då ska jag ta fram listor över länders divisioner igen. komitären håller nog kvar ett litet tag till. Snart är hela amerika mitt! Det tar bara sån tid i mellanamerika. Sedan får jag se vad jag gör med argentina, jag kanske ska få tyskland att slänga ut dom ur axelmakterna (ananars får jag mixtra med saven.) När mina fronter är över (dvs mellanamerika, eventuelt aregentina och afrika, då ska jag invadera fillipinerna. Invadera England vore skoj, Tyskland har gjort en misslyckad operation Zeelöwe, kanske jag kan få hjälp av Irland då :).
Du får inte ta Nicaragua min Morsa kommer därifrån :x !!

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 22 juni 2004, 22:45

Nicuaragua är näst på tur :p
oroa dig inte de ska återförenas med moderslandet :)

Skriv svar