Den nya trailern

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Den nya trailern

Inlägg av Den stegrande kamelen » 25 juni 2002, 16:43

... har nu kommit! Alltså inte den som lades till efter första filmen, utan den första officiella internet-trailern. Själv hittade jag den här: http://homepage.mac.com/charliechicken/ ... Ttease.mov

Drygt 6MB, alltså inte så himla stor. Antar att det kommer bättre versioner vad det lider.

Trailern är ganska lik den som gick på bio, fast de har bytt ordning på allting. Jag tycker nog faktiskt att bioversionen var bättre. (Fast den var också en och en halv minut längre.) Men den här är förstås också bra, synnerligen sevärd. Plötsligt känns tiden fram till december VÄLDIGT lång... :(

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 26 juni 2002, 19:33

Tyckte nog att trailern var bra, faktiskt. Självklart var det längre varianten bättre, men den var ju mer riktad åt oss fans, än åt en bredare publik, och det märktes, på gott och ont.

Gillade allt vi fick se i trailern... Tur att man har DVD-erna att se fram emot innan 18 december!

Annatar
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 14 april 2002, 23:16

Inlägg av Annatar » 27 juni 2002, 12:52

länken funkar tydligen inte. synd.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 27 juni 2002, 17:08

Prova den här sidan istället: http://www.movie-list.com/l/lordoftheringstrilogy.shtml

Där finns en lista på ett antal olika "mirrors". Någon av dem borde funka!

Annatar
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 14 april 2002, 23:16

Inlägg av Annatar » 28 juni 2002, 00:21

gollums röst lät väldigt bra!
föresten, var det arwen och aragorn som slogs mot varandra?
*edit- såg den igen och det var ju inte arwen, men var det möjligtvis Eowyn?

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 28 juni 2002, 00:28

jepp, det var eowyn

Annatar
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 14 april 2002, 23:16

Inlägg av Annatar » 28 juni 2002, 19:02

det händer inte i boken va?

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 28 juni 2002, 20:00

Gilithil har nog en bra teori om var i boken detta händer. Eller hur, Gilli? :wink:

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 28 juni 2002, 23:44

jo, men det är alltid nån som inte håller med och kommer med nån annan dum teori som bara förstör :P

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 29 juni 2002, 19:16

nån mer som tycker det är väldigt dåligt att de visar gandalf? det förstör ju hela det överrasknings-momentet... och det är ju inget litet sådant... :|

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 29 juni 2002, 22:58

Jag har för mig att jag har försökt bemöta den frågan förr, men here I go again.

Jag har hela tiden förstått att de tänker visa Gandalf i eventuella trailrar. Främst tror jag att detta beror på att New Line helt enkelt vill kunna stoltsera med Ian McKellen högt uppe på rollistan på affischer och sådant, särskilt när han nu blev Oscarsnominerad och allt.

Jag tror dessutom de räknar med att Gandalfs återkomst inte kan hållas särskilt hemlig ändå. De som inte hunnit läsa böckerna, kommer ändå få höra av någon kompis/läsa i någon tidning/se på internet att Gandalf kommer tillbaka.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 1 juli 2002, 00:32

jag förstår ju varför de gör det, men tycker ändå det är en dum sak(om man tänker på annat än biljettintäkter...)

Ebbe_lille
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 24 mars 2002, 14:37
Ort: Piteå

Inlägg av Ebbe_lille » 1 juli 2002, 18:26

Annars så känner ju vem som helst som inte har bott under en låda de senaste femtio åren till att Gandalf återuppstår.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 4 juli 2002, 14:00

nej, det kan ja faktiskt inte hålla med om :?

Ebbe_lille
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 24 mars 2002, 14:37
Ort: Piteå

Inlägg av Ebbe_lille » 5 juli 2002, 18:02

Nähäpp.

Skriv svar