Band of brothers på 4:an

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
OJJE
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 9 augusti 2003, 17:14
Kontakt:

Band of brothers på 4:an

Inlägg av OJJE » 12 april 2004, 01:01

Japp, såg precis att på fredag så kommer Tv4 att visa Band of brothers igen. Första avsnittet visas nu på fredag kl 22.25.

Självklart ska man se den igen. Helt underbar. Någon som har hört något om uppföljaren till serien?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 12 april 2004, 12:24

Uppföljare? Hm, tyvärr inte. Även om det skule vara kul att se tyska motsvarigheten till 101 AB. :)

Jabg ska klart se den igen. Hela serien denna gång.

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 12 april 2004, 12:33

Kommer en serie till, fast denna gång handlar det om striderna i Stilla Havet.

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 12 april 2004, 12:35

'Band of Brothers' Team Heads for Pacific Theater Mon Jul 21, 1:44 AM ET Add Entertainment - Reuters TV to My Yahoo!

By Chris Gardner

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - Steven Spielberg (news), Tom Hanks (news) and Gary Goetzman -- the Emmy-winning creative team behind "Band of Brothers" -- are mounting a new 10-part World War II mini-series centered on battles in the Pacific theater.

DreamWorks confirmed that the project, being referred to as the "Untitled World War II Pacific Theater Project," is in the early stages of development, with a deal being finalized for HBO to serve as a partner in the mini-series.

The production is expected to require a "Brothers"-type budget of more than $100 million.

Screenwriter Bruce McKenna, who penned several installments of the first miniseries and picked up a Writers Guild of America Award for his work, already has held numerous creative meetings with Spielberg and Goetzman and is expected to become the head writer.

There is no deal for McKenna, and negotiations haven't started for the scribe to board the project, but sources said the principals are discussing scheduling and how much it would cost to hire McKenna for what would be a long-term assignment.

Currently a hot writer on the film front, McKenna is adapting Marvel Comics' "Hands of Shang Chi" for DreamWorks and recently closed a deal to adapt the upcoming nonfiction book "The Perfect Mile" for Universal Pictures, Spyglass Entertainment and Kennedy/Marshall.

The "Pacific Theater Project" is not based on any existing source material but is expected to follow a company of soldiers through the island campaign, just as "Brothers" viewed the European campaign from D-Day forward through the eyes of Easy Company of the U.S. Army's 101st Airborne Division.

The multiepisode "Brothers," based on the book by historian Stephen E. Ambrose, proved to be an awards circuit favorite after it aired on HBO in 2001. It was nominated for 19 Emmys and earned six, including a trophy for outstanding miniseries.

Reuters/Hollywood Reporter

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 april 2004, 13:27

Darn! Skulle varit intressant att se tyska FJ ränna runt o få (Och ge) på pälsen. :)

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 13 april 2004, 14:50

Jo, skulle varit nice. Är inte så ofta man får se det ur tyskarnas vinkel tycker jag, vilket är synd :)

/Marcus

Användarvisningsbild
echo one
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 6 oktober 2002, 14:22
Ort: västerås

Inlägg av echo one » 13 april 2004, 14:57

Den ända filmen som speglar det bra är stalingrad.

Användarvisningsbild
Gugge
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: 7 juni 2003, 23:21
Ort: Östersund

Inlägg av Gugge » 13 april 2004, 16:47

echo one skrev:Den ända filmen som speglar det bra är stalingrad.
Håller med!
Jag är inte en amerikahatare utan tvärt om, men det är jobbigt när det kommer några rika ressigörer och slänger ihop en film där amerikanerka slaktar på och tyskarna har ingen koll..

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 april 2004, 17:02

Egentligen borde vi sätta oss ner o skriva ett manus till en film/serie/bok. Jag menar ett RIKTIGT manus nu. Är det någon som är med mig? Seriöst nu! :) Alla som vill svarar antinge här eller skickar PM till mig. :D

Snart är det fredag o BoB. :)

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 13 april 2004, 17:06

Hehe låter som en finfin idé :)...

/Marcus

Edit: Låt oss inte komma ot nu =)

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 april 2004, 17:25

Närå. Det är BoB vi pratar om nu. :)

Användarvisningsbild
Angus
Medlem
Inlägg: 624
Blev medlem: 24 augusti 2003, 18:26
Ort: Okänd

Inlägg av Angus » 13 april 2004, 18:12

Någon som vet om TV4 kommer sända de två dokumentärer som gjordes i samband med filmerna? En handlade om hur filmerna gjordes, och den andra om de riktiga medlemmarna i Easy Company. Skulle vara intressant att se dem.


//EMS

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 13 april 2004, 20:23

Gugge skrev:
echo one skrev:Den ända filmen som speglar det bra är stalingrad.
Håller med!
Jag är inte en amerikahatare utan tvärt om, men det är jobbigt när det kommer några rika ressigörer och slänger ihop en film där amerikanerka slaktar på och tyskarna har ingen koll..
Då bör du nog kolla serien en gång till, så ser du att du har fel.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 april 2004, 21:59

Angus skrev:Någon som vet om TV4 kommer sända de två dokumentärer som gjordes i samband med filmerna? En handlade om hur filmerna gjordes, och den andra om de riktiga medlemmarna i Easy Company. Skulle vara intressant att se dem.


//EMS
Jo, det skulle det vara. :)

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 13 april 2004, 22:09

Dom sände dokumentärerna när de sände serien första gången fast sent på natten ett par veckor efter sista avsnittet. Så man kan ju hoppas att de sänder dom den här gången också. Annars följer dom ju med DVD-boxen.

Skriv svar