Frågor om ökenkriget!
Frågor om ökenkriget!
Tjohoo glada skalmaniter!
En av mina hobbys är att skapa 3d-modeller och även att programmera lite. Nu tänkte jag skapa en mod kallad The desert war (Den handlar alltså om ökenkriget 1940-1943) till Command and Conquer: Generals. I modden finns det 2 länder som är England och Tyskland. För att göra det enkelt (Jag kommer nog göra allt själv) tar jag inte med italien, frankrike etc. Men nu har jag lite frågor till er eftersom jag inte vet så mycket om ökenkriget.
1. Vilka stridsvagnar/haubitzar var vanligast? (England/Tyskland)
2. Vilka bombflygplan var vanligast? (England/Tyskland)
3. Vilka stridsflygplan var vanligast? (England/Tyskland)
4. Hur kunde en ökenbas se ut?
Har ni några förslag på general-förmågor och supervapen så skriv gärna det.
Tack på förhand!
MVH, Gustav
En av mina hobbys är att skapa 3d-modeller och även att programmera lite. Nu tänkte jag skapa en mod kallad The desert war (Den handlar alltså om ökenkriget 1940-1943) till Command and Conquer: Generals. I modden finns det 2 länder som är England och Tyskland. För att göra det enkelt (Jag kommer nog göra allt själv) tar jag inte med italien, frankrike etc. Men nu har jag lite frågor till er eftersom jag inte vet så mycket om ökenkriget.
1. Vilka stridsvagnar/haubitzar var vanligast? (England/Tyskland)
2. Vilka bombflygplan var vanligast? (England/Tyskland)
3. Vilka stridsflygplan var vanligast? (England/Tyskland)
4. Hur kunde en ökenbas se ut?
Har ni några förslag på general-förmågor och supervapen så skriv gärna det.
Tack på förhand!
MVH, Gustav
- Anton Severin
- Medlem
- SuperPalle
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Tack Anton, det var det jag var ute efter ang 3an...Anton Severin skrev:1. England: Matilda II, Sherman, Churchill, Crusader, M3 Grant
Tyskland: PzKpfw II, PzKpfw III, PzKpfw IV
2. England:
Tyskland: Ju87
3. England: Hurricane
Tyskland: Bf 109
PS. Alla flygplan som är beväpnade är stridsflygplan. Men jag utgår ifrån att du på trean är ute efter jaktplan. DS.
Jag börjar med britter o tyskar sen får vi ser vart det går.SuperPalle skrev:Du kan ju ha med lite franska och italienska enheter på respektive sidor endå även fast dom inte har egna lag.
Modden kommer inte vara 100% realistisk för tonvikten ligger på action. Det kommer ju finnas protoyper som supervapen etc.
e3d skrev:
Jag skall inte svära på om deras lv Bofors var äkta Bofors; de kan ha varit de lite enklare Vickers 40 mm (kallas ibland för pom-pom) - som ibland av bara farten kallas för boforsar de också... Kolla upp den detaljen om du vill vara exakt.
Nej, det är alldeles för mycket. De hade 2-pundare, inte speciellt effektiva, samt mycket effektiva 6-pundare.Pansarvärn: 30-pundare (Tror det finns en sån
Jag skall inte svära på om deras lv Bofors var äkta Bofors; de kan ha varit de lite enklare Vickers 40 mm (kallas ibland för pom-pom) - som ibland av bara farten kallas för boforsar de också... Kolla upp den detaljen om du vill vara exakt.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Dûrion Annûndil
- Medlem
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Kanske... Men om det ska vara "verkligt", så är ju även Churchill ingen match för en Tiger. Kanske kan man balansera en tysk Mamoth-tank likt Tigern med någon form av special-tank som har någon annan funktion än just Stridsvagn - typ en Churchill med Haubits (Churchill V och VIII med 95cm haubits) för att slå ut byggnader lättare? Eller en prototyp av Valentine-vagnen med eldkastare (som prövades 1942 och senare ledde till Churchill Chrocodile)? Då dominerar man inom olika fält, likt i C&C...e3d skrev:Mjo tänkte på det. Artillery barrage är general-förmågor för båda lagen.
Vad sägs om Tiger I som supervapen för tyskarna och en Super-Churchill för britterna?