graffiti!
Men då är det ju inte graffiti, då är det ju klotter!MarcuS Schober skrev:Väldigt snygg graffiti, men den kändes lite ytlig och tom speciellt om man jämför med den andra målningen Guernica(förövrigt en av mina favorit tavlor). Grejen med graffitin är att 99.9% av all graffiti man ser är bara fult kladd.
Målar en del själv faktiskt grafitti då....klottrar inte.
Målar en del på järnvägsvagnar (godståg). Jag menar finns det nått fulare?
Dom är så fula att det ska vara lagligt att måla på dom! tycker jag!Webb skrev:Men då är det ju inte graffiti, då är det ju klotter!MarcuS Schober skrev:Väldigt snygg graffiti, men den kändes lite ytlig och tom speciellt om man jämför med den andra målningen Guernica(förövrigt en av mina favorit tavlor). Grejen med graffitin är att 99.9% av all graffiti man ser är bara fult kladd.
Målar en del själv faktiskt grafitti då....klottrar inte.
Målar en del på järnvägsvagnar (godståg). Jag menar finns det nått fulare?
-
Oceanic815
- Tidigare medlem
Klotter är skit, så också "tags" men det är inte graffiti, dem är fina och jag klassar dem som konst oavsett om det är en tavla i ett museum eller på väggen mot angered. Däremot! När jag kollade in picassos fantastiska målningar stötte jag på den "konst" jag bifogat, var är djupet på den? vad är budskapet, vad är meningen och seriöst... hur långt tid kan det ha tagit att göra den? Ja man kan ställa många frågor men jag ställde den kanske dummaste "Varför gjorde jag det inte först?!" Ibland gäller det att vara först helt enkelt.
Det förblir en gåta hur den bifogade bilden kan vara konst och värt miljoner för att "picasso" gjort den.. Man kanske borde diskutera, vad är konst och var går gränserna mm. Målningen finns på Vinterpalatset, Saint petersburg, dock inte så svår att göra en egen om man vill ha en sån i vardagsrummet 8)
//Artificial
//Artificial
- Bilagor
-
- black.jpg (2.44 KiB) Visad 814 gånger
- CJBackfire
- Medlem
haha så sant, alla som varit ved Helenelunds pendelstågsstation känner till samma fenomenKynes skrev:Jag förstår mig inte på "konst", tex i Piteå kommun så anlitades en konsnär som fick 10 000kr för lite böjd armering..
ungefär något sånt här.
/
|
|
|
|
Medans kommunen enligt min mening slösade massa pengar när de tog bort varker/fin grafitti från min skola..det var inte nå fult klotter där någan hade sprayat sitt "alias".
Grafitti
jag tycker graf målningen va snyggast! kanske för att det är mer min stil. men jag förstår va SuperPalle menar oxå. men jag måste tillägga att graffitimålningen kan innehålla lika mycket djup som picassos målning. det är kanske bara är ett sådant djup som "grafmålare" kan se. men jag anser att allt som är skapat t.ex. musik, målningar vad det än må va har ett djup. beroende på vilket sätt man ser på de.
Jo, håller på lite med stenciler. vad tycker ni om sådana? Det är ju liteav en annan dimension av graffiti.Gröfaz skrev:Finns det några på forumet som håller på med graffitti? jag hade ett par "polare" som var writers förut.
Men förövrigt så tycker jag att alternativet till picasson var en GRYM graffitti målning men ett dåligt exempel på jämförelse då den som sagt saknade djup. Med risk för att upprepa vad folka sagt tidigare så finns det enormt djupa graffiti och stencil konstverk med alltifrån surrealistiska anspelningar till klara och tydliga politiska budskap.
/Max
Frågan om grafitti är egentligen en fråga om äganderätt. Om någon anser att en godsvagn är ful, vilken rätt ska denne någon ha att ändra färgen på denne godsvagn? En analogi med detta resonemang är att om min granne har en bil med en färg som jag anser är ful, ska jag då ha rätten att gå dit och måla bilen i en färg som jag tycker är snyggare?
Aja du det finns knappt nå färg på dom, mesta dels är dom rostig och skitiga om du inte har märkt det.Dalmas skrev:Frågan om grafitti är egentligen en fråga om äganderätt. Om någon anser att en godsvagn är ful, vilken rätt ska denne någon ha att ändra färgen på denne godsvagn? En analogi med detta resonemang är att om min granne har en bil med en färg som jag anser är ful, ska jag då ha rätten att gå dit och måla bilen i en färg som jag tycker är snyggare?
Och om en gods vagn blir målad så tar ju inte du eller nån annan skada av det?
Jag menar om dom vill att dom ska vara fräscha varför tvättar och målar dom inte om dom för? aja då spelar det nog ingen roll om det kommer up en skyst peace på den.
Ägaren ska bestämma hur en sak ska se ut. Rostig är den förmodligen för att skydda den mot rost (konstigt - men så är det).echo one skrev:Aja du det finns knappt nå färg på dom, mesta dels är dom rostig och skitiga om du inte har märkt det.Dalmas skrev:Frågan om grafitti är egentligen en fråga om äganderätt. Om någon anser att en godsvagn är ful, vilken rätt ska denne någon ha att ändra färgen på denne godsvagn? En analogi med detta resonemang är att om min granne har en bil med en färg som jag anser är ful, ska jag då ha rätten att gå dit och måla bilen i en färg som jag tycker är snyggare?
Och om en gods vagn blir målad så tar ju inte du eller nån annan skada av det?
Jag menar om dom vill att dom ska vara fräscha varför tvättar och målar dom inte om dom för? aja då spelar det nog ingen roll om det kommer up en skyst peace på den.
Om "echo one" har en röd M3 som han är jättenöjd med, men jag anser att det är en ful färg. Anser du då att jag har rätten att måla den grön?