Spel

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Spel

Inlägg av Lasse » 14 september 2003, 20:20

Hejsan!

Har nyss skaffat ny dator och funderar över spel, har ju suttit med en burk från 97, så vilka spel kan ni rekomendera?

Ska skaffa DOD, men är det nåt jag ska undvika eller nåt jag bara måste ha enligt er?

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
Ort: Umeå

Inlägg av Björn E » 14 september 2003, 20:51

Införskaffa snarast:
Combat Mission: Barbarossa to Berlin
IL-2 Sturmovik Forgotten Battles

Panzerfaust
Utsparkad
Inlägg: 374
Blev medlem: 21 juli 2003, 15:27
Ort: göteborg

Inlägg av Panzerfaust » 14 september 2003, 20:57

Rommel, du gillar väl främst 2vk? Det finns ju hur många bra 2vk spel som helst men om du vill testa nåt annat ska du spela total war serien. Mycket bra.

/Jonathan

Robban
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 juni 2003, 19:58
Ort: gbg

Inlägg av Robban » 14 september 2003, 21:11

battlefield 1942!!!!!!!....föresten varför heter det 1942?

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 14 september 2003, 21:41

Medal of honor Allied assult är ett måste. Samt Battlefield 1942.

/Marcus

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 14 september 2003, 22:03

Hearts Of Iron !

Stege
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Stege » 15 september 2003, 08:32

Som vanligt så flaggar jag för WWIIOnline. Du kan kolla in det på http://www.wwiionline.com

Häpp ! :D

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Gribing » 15 september 2003, 08:32

Robban skrev:battlefield 1942!!!!!!!....föresten varför heter det 1942?
1942 var ett år då många dramatiska slag ägde rum. Kriget stod och vägde. Så säger i alla fall speltillverkarna själva i nåt intro elelr var det var nånstans.

Sen att slagen i spelet utspelar sig under flera andra år är en annan sak.

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 15 september 2003, 14:44

Stege skrev:Som vanligt så flaggar jag för WWIIOnline. Du kan kolla in det på http://www.wwiionline.com

Häpp ! :D
Faktum är att jag nog ska ladda ner gratis versionen, jag som tidigare hatat det har efter vad vissa berättat faktiskt insett att det kanske inte är så hemskt.

Tillägg: Datorn är beställd, inte skaffad.

Stege
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Stege » 15 september 2003, 16:54

Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt :wink:

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 15 september 2003, 18:15

Kan nog bara spela gratis versionen, är lite tight med ekonomin. :)

Användarvisningsbild
Flash
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 12 augusti 2003, 19:22
Ort: Sweden/Stockholm

Inlägg av Flash » 15 september 2003, 20:13

Call of duty när det släpps :D Half - Life 2 när det släpps :D

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 15 september 2003, 23:09

Stege skrev:Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt :wink:
På tal om ww2 har eran klan en egen ts/ventirlo kanal?

Marknas
Ny medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 11 mars 2003, 18:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Marknas » 15 september 2003, 23:42

tobbe skrev:
Stege skrev:Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt :wink:
På tal om ww2 har eran klan en egen ts/ventirlo kanal?
Ja, det har vi. TS nämligen.
(jag spelar i samma "squad" (inte klan) som Stege)

Stege
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Stege » 16 september 2003, 01:47

Rommel skrev:Kan nog bara spela gratis versionen, är lite tight med ekonomin. :)
Häng med då då :D

Sen är du fast 8)

Skriv svar