Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 14 september 2003, 20:20
Hejsan!
Har nyss skaffat ny dator och funderar över spel, har ju suttit med en burk från 97, så vilka spel kan ni rekomendera?
Ska skaffa DOD, men är det nåt jag ska undvika eller nåt jag bara måste ha enligt er?
-
Björn E
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
- Ort: Umeå
Inlägg
av Björn E » 14 september 2003, 20:51
Införskaffa snarast:
Combat Mission: Barbarossa to Berlin
IL-2 Sturmovik Forgotten Battles
-
Panzerfaust
- Utsparkad
- Inlägg: 374
- Blev medlem: 21 juli 2003, 15:27
- Ort: göteborg
Inlägg
av Panzerfaust » 14 september 2003, 20:57
Rommel, du gillar väl främst 2vk? Det finns ju hur många bra 2vk spel som helst men om du vill testa nåt annat ska du spela total war serien. Mycket bra.
/Jonathan
-
Robban
- Medlem
- Inlägg: 312
- Blev medlem: 25 juni 2003, 19:58
- Ort: gbg
Inlägg
av Robban » 14 september 2003, 21:11
battlefield 1942!!!!!!!....föresten varför heter det 1942?
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 14 september 2003, 21:41
Medal of honor Allied assult är ett måste. Samt Battlefield 1942.
/Marcus
-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 14 september 2003, 22:03
Hearts Of Iron !
-
Stege
- Medlem
- Inlägg: 160
- Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Stege » 15 september 2003, 08:32
Som vanligt så flaggar jag för WWIIOnline. Du kan kolla in det på
http://www.wwiionline.com
Häpp !

-
Gribing
- Medlem
- Inlägg: 410
- Blev medlem: 26 mars 2002, 15:17
- Ort: Örebro
-
Kontakt:
Inlägg
av Gribing » 15 september 2003, 08:32
Robban skrev:battlefield 1942!!!!!!!....föresten varför heter det 1942?
1942 var ett år då många dramatiska slag ägde rum. Kriget stod och vägde. Så säger i alla fall speltillverkarna själva i nåt intro elelr var det var nånstans.
Sen att slagen i spelet utspelar sig under flera andra år är en annan sak.
-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 15 september 2003, 14:44
Faktum är att jag nog ska ladda ner gratis versionen, jag som tidigare hatat det har efter vad vissa berättat faktiskt insett att det kanske inte är så hemskt.
Tillägg: Datorn är beställd, inte skaffad.
-
Stege
- Medlem
- Inlägg: 160
- Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Stege » 15 september 2003, 16:54
Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt

-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 15 september 2003, 18:15
Kan nog bara spela gratis versionen, är lite tight med ekonomin.

-
Flash
- Medlem
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 12 augusti 2003, 19:22
- Ort: Sweden/Stockholm
Inlägg
av Flash » 15 september 2003, 20:13
Call of duty när det släpps

Half - Life 2 när det släpps

-
tobbe
- Medlem
- Inlägg: 1821
- Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
- Ort: Göteborg
Inlägg
av tobbe » 15 september 2003, 23:09
Stege skrev:Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt

På tal om ww2 har eran klan en egen ts/ventirlo kanal?
-
Marknas
- Ny medlem
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 11 mars 2003, 18:31
- Ort: Malmö
-
Kontakt:
Inlägg
av Marknas » 15 september 2003, 23:42
tobbe skrev:Stege skrev:Rommel, Hör av dig när du fått till allt så får du hänga med vår squad som en liten intruduktion. Om du sedan vill gå vidare eller stanna är valfritt

På tal om ww2 har eran klan en egen ts/ventirlo kanal?
Ja, det har vi. TS nämligen.
(jag spelar i samma "squad" (inte klan) som Stege)
-
Stege
- Medlem
- Inlägg: 160
- Blev medlem: 12 oktober 2002, 15:19
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Stege » 16 september 2003, 01:47
Rommel skrev:Kan nog bara spela gratis versionen, är lite tight med ekonomin.

Häng med då då
Sen är du fast 8)