Hitlers kläder
Hitlers kläder
Som några vet är jag besatt av hur man klädde sig i tredje riket.....dvs. när man använde vad.
Då undrar jag: När använde han armbindeln? Var det det när det var stora möten? För det var inte alltid han hade den på sig vid möten eller?
När använde han sin vita kostym...bara i berghof?
I Nurmbergrättegången får man se att göring kommer för att Hitler beordrade att han skulle skjutas. Var det inte borman som fixade det?...trodde Göring bara uteslöts ur partiet
Lever Tex...han som i filmen hjälpte Göring. (fångvaktaren)
1944 var det tvunget att alla militärer skulle säga heil hitler när dom kom in i hans rum för militärsnack.....vem sa ut detta? Sa Hitler till dom "ni måste säga heil hitler till mig"...och vad hände om inte någon sa det?...sa han "nu säger du heil hitler" eller vadå?
har mer frågor men tar dom sen =)
Tack för svar
Då undrar jag: När använde han armbindeln? Var det det när det var stora möten? För det var inte alltid han hade den på sig vid möten eller?
När använde han sin vita kostym...bara i berghof?
I Nurmbergrättegången får man se att göring kommer för att Hitler beordrade att han skulle skjutas. Var det inte borman som fixade det?...trodde Göring bara uteslöts ur partiet
Lever Tex...han som i filmen hjälpte Göring. (fångvaktaren)
1944 var det tvunget att alla militärer skulle säga heil hitler när dom kom in i hans rum för militärsnack.....vem sa ut detta? Sa Hitler till dom "ni måste säga heil hitler till mig"...och vad hände om inte någon sa det?...sa han "nu säger du heil hitler" eller vadå?
Tack för svar
=)
Re: Hitlers kläder
hitlers pappa vissla på honom när han ville honom något så från det så ville han känna sig hälsad. där för sa folk hail hitler.. (vad jag har hört kommer inte ihåg källan)Svennen skrev: 1944 var det tvunget att alla militärer skulle säga heil hitler när dom kom in i hans rum för militärsnack.....vem sa ut detta? Sa Hitler till dom "ni måste säga heil hitler till mig"...och vad hände om inte någon sa det?...sa han "nu säger du heil hitler" eller vadå?
Tack för svar
Re: Hitlers kläder
Jag förstår inte kopplingen - visslingen -> heil hitler?echo leader one skrev:hitlers pappa vissla på honom när han ville honom något så från det så ville han känna sig hälsad. där för sa folk hail hitler.. (vad jag har hört kommer inte ihåg källan)
Jag förstår att du inte kommer ihåg källan...kan knappast varit i någon form av seriös bok om Hitler iaf.
-
C. Hansson
- Ny medlem
Enligt Speer (se Speers dagbok, har tyvärr inte sidan i huvudet) hälsade inte alla i Führerns nära krets med ett "heil hitler". Speer gjorde det tydligen inte. De "gamla kämparna" kunde även vara mer "privata" med Hitler, vilket inte tilläts med de som kommit in i nazipartiet senare. Speer skriver dessutom i sin dagbok att vid något eller om det var flera tillfällen hade dock Hitler gjort hitlerhälsning med orden "Heil Speer!" när han hälsade på Speer, om det nu var ett slags ironiserande över ja-sägarnas ständiga uppvaktande kring Hitler eller ett slags bevis på uppskattning är osagt.
- Superfinne
- Medlem
- Kontakt:
Nej.Patrik skrev:Superfinne skrev:Lite offtopic fråga men vet nån om nån släkting till Hitler lever ännu?
quote]
jo det finns levande släktingar till Hitler i USA, dem försökte ju för inte alls så längesen inkräva Hitlers arv så påståendet att dme inte vill käönnas vid släktskapet är nog inte riktigt sant, snarare att dme inte vill kännas vid några av Hitlers illdåd.
"Det är inte lätt när det är svårt"
Kaltenbrunner
Vilken ss förband ansågs Ernst Kaltenbrunner vara?
har en bild där han har en sådan svart rem på armen...ser inte vad det står
vad borde det stå?
vilken divition?
har en bild där han har en sådan svart rem på armen...ser inte vad det står
vad borde det stå?
vilken divition?
=)
Säkerligen återfinns det någon avlägsen släkting, däremot återfinns vad jag vet iaf inga närmare släktingar.BrittSten skrev:jo det finns levande släktingar till Hitler i USA, dem försökte ju för inte alls så längesen inkräva Hitlers arv så påståendet att dme inte vill käönnas vid släktskapet är nog inte riktigt sant, snarare att dme inte vill kännas vid några av Hitlers illdåd.
-
Karl Bruno
- Medlem
Patrik skrev:
Säkerligen återfinns det någon avlägsen släkting, däremot återfinns vad jag vet iaf inga närmare släktingar.
nej, några jättenära släktingar var dme inte.
Är int esäker på "vad" dme var, men det är säkerligen inte släkt i rakt nedstigand eled det handlar om.
"Det är inte lätt när det är svårt"
- Wolfblitzer
- Medlem