Battlefield 1942 fråga

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Bad Mr. Frosty
Medlem

Battlefield 1942 fråga

Inlägg av Bad Mr. Frosty » 23 juli 2003, 04:16

Jag har tänkt köpa orginalet nytt. Då får man en fungernade cd-key.
Sen så har jag på ett ställe hittat expanitions tillägget, väldigt billigt men i det här fallet begagnat. Vad jag har förstått så får man en ny serial-key för detta tillägg. Det jag undrar över är hur pass säkert det är att köpa ett onlinaspel (battlefield road to rome) med cd-key som begagnat. Finns det någon risk att personen som hade spelet i fråga innan, brännt det och sparat serial-keyn för fortsatt eget bruk efter att ha sålt spelet? Det borde ju göra så att jag inte kommer kunna att spela spelet alls. Det vore mycket sorgligt bortkastade pengar. Finns det en sådan risk eller är det omöjligt? Det kanske inte går att spela brännt med en fungerande cd-key?
Borde jag satsa på att köpa det som nytt istället?

nån e villig att ge mig ett bra råd?
tack..

Robban
Medlem

Inlägg av Robban » 23 juli 2003, 13:45

hmmm....har faktiskt ingen aning...jalla fall....jag laddade ner battle of britian och vad hände då!?!....spelet funkade inte längre, och jag var tvungen att ominstallera det hela battlefield :x

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 23 juli 2003, 14:43

Sånt händer. Det finns ju ofta Key-generators och då kvittar det ju om det är brgagnat eller nytt nyckeln kan endå vara upptagen av någon som skappat den med sin key-generator.

Bad Mr. Frosty
Medlem

Inlägg av Bad Mr. Frosty » 23 juli 2003, 15:27

Akej... men vad ja vet så ska man för att lyckas med en key generator så måste man ha den djävla turen att träffa rätt till någon som redan finns... det går verkligen inte att spela online, med fake key...
men men ja får väl hoppas att puckot som säljer det är en godtrogen ej ond person :)

wrathchild
Medlem
Kontakt:

Inlägg av wrathchild » 24 juli 2003, 12:21

jag skulle inte köpa det begagnat, jag hade dumheten att köpa ett begagnat half-life och han som hade bytt in det lirade hej vilt med min cd nyckel... men så vitt jag har förstått det så är det inte unika cd nycklar till battlefield, jag har ett köpt bf och det är en nyckel som ser ut så här "5000-0000000-0000000-????" vågade inte skriva ut de sista siffrorna utifall... men detta ser inte ut som en unik cd nyckel...

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 24 juli 2003, 19:25

wrathchild skrev:jag skulle inte köpa det begagnat, jag hade dumheten att köpa ett begagnat half-life och han som hade bytt in det lirade hej vilt med min cd nyckel... men så vitt jag har förstått det så är det inte unika cd nycklar till battlefield, jag har ett köpt bf och det är en nyckel som ser ut så här "5000-0000000-0000000-????" vågade inte skriva ut de sista siffrorna utifall... men detta ser inte ut som en unik cd nyckel...
Min ser inte ut så, en sån sifferkombination liknar de som alla EA spel verkar funka med, så ser iaf nycklarna ut som kom med flt's version (samma för deras mohaa) .. :)

Jag vet inte, köpa begagnat är inte att rekommendera som sagt, men att köpa i butik kan också vara knepigt. När jag köpte mitt bf så fick jag byta kartong redan i kassan, för den jag tog i stället hade ingen matchande cd bland deras lådor. Dessutom kasserade jag en tidigare för att någon uppenbarligen hade öppnat lådan och vänt på manualen (nycklen stod på baksidan)..

Det var ju lite av en sport att titta på spel, och fråga personalen om man kunde få låna papper/penna medans man gjorde det...
(gäller inte mig, jag är socialfobiker så jag står minsann inte och slöar vid hyllorna)

Bad Mr. Frosty
Medlem

Inlägg av Bad Mr. Frosty » 25 juli 2003, 00:11

Tack så mycket
nu blev det så att jag köpte spelet orginal ej beg. För 299kr. Mycket bra pris tycker jag om man jämför med *host* Åhléns *host* 500 spänn
500 spänn my ass! :)
Sedan expanitionen för 249kr ej beg. *host* 100kr billigare än hos ovan nämd kedja

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 25 juli 2003, 09:40

Nästan alla spel går att spela online även om de är kopierade. Microsoft försökte hindra folk från att uppdatera med kopierade XP versioner, gick mest åt helvete och ledde till problem för de som köpt XP. Det fixades medels key-generator och det funkade tydligen för det mesta. Dvs om du hade otur fick du pröva 2-3 ggr. När det gäller half-life är det vad jag hört samma sak, min kusin som har orginalet får ibland testa med en fake-key för att hans orginal är upptagen 8) Annars brukar det ju ofta finnas cracks.

När det gäller windows XP och framåt så måste man ju verifiera nyckeln på internet efter XX antal dagar men det som alla som har haft kopierad XP vet är att det inte behövs såvida man inte vill uppdatera. Detta beror på såkallade Golden Keys. Dessa nycklar har läckt ut på alla windows hittils. Golden Keys är nycklar som gör att verifiering inte krävs och har gets till visa stora företag.

Von Nilsson
Medlem

Inlägg av Von Nilsson » 25 juli 2003, 20:02

Är det nån som vet vart man kan hitta Bf 1942 verasions upptateringar???

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 25 juli 2003, 23:17

Här borde det finnas: http://www.fragzone.se

103-Guru
Medlem

Inlägg av 103-Guru » 26 juli 2003, 10:59

Spelar ni inte DC?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem