Vad i hela världen sysslar SMB med?!?!

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Vad i hela världen sysslar SMB med?!?!

Inlägg av subskipper » 27 maj 2003, 09:26

Förra året påtvingade de oss VK2-knarkare en hel serie böcker till ett förmånligt pris. Med händer som darrade av spänning plitade många av oss ner våra spretiga signaturer på svarskortet och rultade iväg till närmaste postlåda. Sedan började dansen. Ni med sambo och fruar vet precis vad jag menar. "Men älskling, det var så bra pris att jag helt enkelt inte kunde motsstå". Jag tror fortfarande hon tittar snett på mig trots att bokserien torde ha fallit i glömska vid det här laget.

Alltså har stormen just bedarrat när vår kära bokklubb slår till igen. Under parollen: "Den som väntar på något gott......" erbjuder de nu hela jädrans Battlefieldserien på VHS! För 125 spänn rullen!! Hur säger man nej till det??? Att den omedelbara effekten av en beställning av sagda serie medför att en subarktisk kyla sveper genom lägenheten skriver inte SMB en rad om. Det kalkylerade relationssabotaget måste få ett slut! SMB är med största sannolikhet bokklubben från helvetet.

mvh
~Henric Edwards

P.S.
;-)

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026

Inlägg av Battler » 27 maj 2003, 12:53

Har inhandlat Battlefield-serien tidigare, kan inte annat än rekomendera den, mycket bra serie.

MVH

Morthaur
Medlem

Inlägg av Morthaur » 27 maj 2003, 14:17

synd bara att den inte är på dvd..

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 27 maj 2003, 14:36

Henric, som tur var har jag ingen fru eller sambo, däremot har jag en annan plåga( :lol: ) och det är min ekonomi, men jag tror nästan jag kan ta detta erbjudandet också, tillsammans med bokserien "Andra världskriget". Men jag tycker att SMB borde väntat lite med detta erbjudandet tills man fått in alla böckerna i bokserien och därefter kunnat tagit detta erbjudande och veta att ens ekonomi inte blir för ansträngd. De kunnde ha väntat!!! :?

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Inlägg av D. Andersson » 27 maj 2003, 17:21

Själv har jag problem med rekryteringen. Skickade in den 7e maj. Både jag och StYbb väntar otåligt på våra böcker :(

Användarvisningsbild
dan banan
Medlem

Inlägg av dan banan » 27 maj 2003, 19:20

om det är samma battlefield serie som discovery channel kört har jag redan nästan hela inspelad på video...puh...där sparade jag lite pengar...

men visst e det lite jobbigt när SMB kommer med sånna där erbjudanden..fast man vill ju inte att de ska sluta med det..

/dan

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 27 maj 2003, 19:25

Haldir skrev:Själv har jag problem med rekryteringen. Skickade in den 7e maj. Både jag och StYbb väntar otåligt på våra böcker :(
Då får ni böckerna i början av Juni!

Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem

e

Inlägg av Oskar R. » 27 maj 2003, 21:37

Är det de 12 första filmerna? eller ingår de 6 "extra" filmerna i prenumerationen?

Användarvisningsbild
Daniel
Medlem

Inlägg av Daniel » 28 maj 2003, 22:09

Peiper skrev:synd bara att den inte är på dvd..
De dyker väl upp när de sålt av lagret av videofilmer som nu "realiseras" ut till SMB:s medlemmar.
Hade det gällt dvd hade jag köpt serien utan att blinka, men video, not!

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem

Re: e

Inlägg av Lindir » 29 maj 2003, 01:03

Oskar skrev:Är det de 12 första filmerna? eller ingår de 6 "extra" filmerna i prenumerationen?
18 filmer.

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem

Re: Vad i hela världen sysslar SMB med?!?!

Inlägg av Ostmark » 31 maj 2003, 10:47

Henric Edwards skrev:Förra året påtvingade de oss VK2-knarkare en hel serie böcker till ett förmånligt pris. Med händer som darrade av spänning plitade många av oss ner våra spretiga signaturer på svarskortet och rultade iväg till närmaste postlåda. Sedan började dansen. Ni med sambo och fruar vet precis vad jag menar. "Men älskling, det var så bra pris att jag helt enkelt inte kunde motsstå". Jag tror fortfarande hon tittar snett på mig trots att bokserien torde ha fallit i glömska vid det här laget.

Alltså har stormen just bedarrat när vår kära bokklubb slår till igen. Under parollen: "Den som väntar på något gott......" erbjuder de nu hela jädrans Battlefieldserien på VHS! För 125 spänn rullen!! Hur säger man nej till det??? Att den omedelbara effekten av en beställning av sagda serie medför att en subarktisk kyla sveper genom lägenheten skriver inte SMB en rad om. Det kalkylerade relationssabotaget måste få ett slut! SMB är med största sannolikhet bokklubben från helvetet.

mvh
~Henric Edwards

P.S.
;-)
Är det någom som vet hurvida Battlefield-serien finns på DVD..?

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 1 juni 2003, 12:36

Har battlefield serien hemma, jäkligt intressant varje fall. Och ja Henric Edwards hur kan man låta bli? :wink:

//Fredde

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 2 juni 2003, 14:48

Bara så ni vet så finns det inga planer från SMB att erbjuda serien Battlefield på DVD:
Jag skrev:Hej smb!

Jag såg att ni erbjöd oss medlemmar möjligheten att köpa tv-serien Battelfield och detta till ett bra pris. Men min undran är om ni kommer att erbjuda serien i dvd format? Man oroar sig nu för tiden för vhs:ens livslängd och dessutom är kvalitén och ljudet mycket bättre med dvd formatet och så tar de inte så mycket plats i hyllan.(Den som man har fyllt med era böcker=) Så kommer ni att erbjuda serien i dvd format? För övrigt tycker jag att ni ska överge vhs och bara erbjuda dvd.

Ps. Jag skulle gärna se att ni hade en bok om Speers och Hitlers byggnadsprojekt i ert sortiment någon gång.

/Mvh. Martin Tunström
Smb, svarade:
Per-Anders Lundström skrev: Bäste Martin!

Tack för Din förfrågan. Dessvärre finns inte Battlefield på DVD, i alla fall inte under öferskådlig tid.Men vi ahr lagt Din önskan om snar övergång från VHS till DVD på minnet.

Vad gäller Speer har vi hans memoarer på lager, det är artikelnummer 2839. I den boken finsn det en hel del information om byggnadsprojekten.

Bästa hälsningar

Per-Anders Lundström
Styresman för SMB

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 1 juli 2003, 18:07

Blev minst sagt förvånad när jag läste igenom SMB-Nyheter idag och såg att de citerat mitt första inlägg i den här tråden. :)

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 1 juli 2003, 18:22

Henric Edwards skrev:Blev minst sagt förvånad när jag läste igenom SMB-Nyheter idag och såg att de citerat mitt första inlägg i den här tråden. :)

~Henric Edwards
Åh, så trevligt! Vad har de för kommentar till ditt inlägg?

/Anno som tror att SMB har en spion på skalman..

Skriv svar