KoteGaeshi skrev:Fantastisk tråd so far - potential att bli helt i klass med "Gamla Pistoler" och "Rödkallen" och "Libau till Tsushima".
Tack KoteGaeshi - alltid roligt kunna lyfta fram aspekter av vardagsmödorna under kriget - som jag
minns dom......och fånga intresset hos dagsmänsikor som aldrig upplevt detta.
Tack även Hans, för statistikrondellen - varav slutsatsen drags att - personbilar ligger illa till -
genom sitt numerärt dominerande antal. Samt - att lastbilar, tunga som lätta - framföres av mera
ansvarsfulla individer (varjag har både ägt, kört & opererat lastbilar i många år -

)
Men även att statistiken med ett penndrag - kunde kapas med 18%!!!!
Genom förbud av motorcyklar och mopeder !
Fordon som oftast körs av unga och inte sällan dåraktiga men - doneringsvilliga män & kvinnor
vid sin bästa ålder >>>>>>>
Den värsta nackdelen med ett sådant förbud - vore att den rikliga tillgången på ''levande organ''
för den kirurgiska transplanteringsindustrin - snabbt skulle sina
Inläggav patrik blom » fre jul 07, 2017 7:49 pm
Jag har aldrig sett någon gengasbil, men har resp hade äldre släktingar som rimligtvis hade kunnat berätta om sådana, om de hade velat. Att ingen av mina släktingar gjorde det, tror jag beror på att gengastekniken ofta innebar ett litet helvete för förarna, som det inte alls var roligt att tala om efter kriget. Tur for oss efterkommande att de uthärdade.
Bara alltför sant patrik!
- för flera decennier sedan minns jag en avreageringsnotis om gengasen i bladet:
Nu ska vi kasta'n i sjön!
Sen ska vi dra oppén - och kasta'n igen....
Så vi är absolut säkra på att vara av med eländet !

- ...blubb.....jpg (33.01 KiB) Visad 3792 gånger
mvh, Varjag