Hade man verkligen ytterdörren olåst?

Diskussioner kring vår historia i allmänhet.
HJ
Stödjande medlem 2021

Re: Hade man verkligen ytterdörren olåst?

Inlägg av HJ » 07 sep 2021 10:03

sonderling skrev:
06 sep 2021 11:38
Vi hade screen door till sommarstugan byggt på 30-talet i Småland och myggnäts fönster (Var ett nät på en ram som satte in varma nätter. Som på den tiden kanske var två st per sommar).
Jag kan tänka att det är konstigt att det inte finns mer nuförtiden. (Har inte såna i Sverige i alla fall.)
Lustigt nog hittade min fru ett sådant myggnätsfönster i ett avlägset utrymme i mitt bostadshus denna sommar, har stått det oanvänt i minst 30 år. Det har varit mycket värdefullt denna sommar, inte minst som jag kan ställa upp fönstret (gavelfönster på andra våningen) utan att vara orolig för katter eller småbarn.

/Håkan

Davian
Medlem

Re: Hade man verkligen ytterdörren olåst?

Inlägg av Davian » 07 sep 2021 10:11

jag hade dörren olåst även i gbg fram tills jag en tidig morgon/sen natt vaknar av att det står en äldre herre i min hall och ser jävligt förvånad ut över att jag var därinne. (bodde i höghus)

Det visade sig efter liten stund att lägenheten jag hade var en han hade bott i för länge sen och ja, han hade tagit fel på var han bodde. (han bodde kvar i samma hus men en annan våning. äldreanpassat.)

Jag är stor som ett hus, han var inte det, så det var ingen obehaglig sitaution eller så. Men sen dess har jag dörren låst för det är ju inte bara förvirrade gubbar som kan ta fel ytterdörrar. :)