Rollspelsdebatten

Diskussioner kring vår historia i allmänhet.
Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28540
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av Hans » 28 augusti 2009, 14:17

Fast....å andra sidan så måste procenten av spelare vara högre här än annorstädes så någon form av skadlig inverkan måste ju kunna påvisas.

MVH

Hans

Schwemppa
Redaktionen
Inlägg: 3555
Blev medlem: 27 juli 2007, 19:47
Ort: Sjundeå, Finland

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av Schwemppa » 28 augusti 2009, 14:28

Google är din vän... Nu förstår jag "Rautahirvi" :) Titeln tycks ha kommit till efter min tid, visserligen fungerade jag faktiskt en tid som nåtslags härold.

Engan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 10 oktober 2003, 12:22

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av Engan » 28 augusti 2009, 14:51

tryggve skrev: Allan Rubin förekommer rätt mycket på bloggen som jag länkade till. Verkar skvatt galen. Men igång fortfarande, om jag förstår det rätt. Nu med droginformation.
Desinformation är väl mer korrekt i det här fallet, eller vad säger du? :-) Antidrogpropagandan (framför allt mot hasch, som han mer eller mindre beskyller för allt som han uppfattar som fel i världen) har alltid varit hans huvudgrej, hans lilla avsteg in i rollspelsdebatten var mer ett undantag, ett semesterprojekt.. Men skvatt galen har han nog alltid varit.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av tryggve » 28 augusti 2009, 16:05

Engan skrev: Desinformation är väl mer korrekt i det här fallet, eller vad säger du? :-) Antidrogpropagandan (framför allt mot hasch, som han mer eller mindre beskyller för allt som han uppfattar som fel i världen) har alltid varit hans huvudgrej, hans lilla avsteg in i rollspelsdebatten var mer ett undantag, ett semesterprojekt.. Men skvatt galen har han nog alltid varit.
Jo, jag kanske borde ha skrivit "information". :-)

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av tryggve » 18 januari 2016, 12:43

Trådnekromanti så det förslår, men den nyutkomna boken "Finna dolda ting: en bok om svensk rollspelshistoria" har ett rätt maffigt kapitel om moralpaniken. Med gott om artiklar från t ex media.

http://www.sfbok.se/produkt/finna-dolda ... ria-147841

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av B Hellqvist » 19 januari 2016, 12:16

tryggve skrev:Trådnekromanti så det förslår, men den nyutkomna boken "Finna dolda ting: en bok om svensk rollspelshistoria" har ett rätt maffigt kapitel om moralpaniken. Med gott om artiklar från t ex media.

http://www.sfbok.se/produkt/finna-dolda ... ria-147841
Jag bidrog till boken genom att göra min rollspelsdebattspärm med 3,5 kilo klipp och annat material tillgänglig för författarna...

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Rollspelsdebatten

Inlägg av tryggve » 19 januari 2016, 12:28

B Hellqvist skrev:
tryggve skrev:Trådnekromanti så det förslår, men den nyutkomna boken "Finna dolda ting: en bok om svensk rollspelshistoria" har ett rätt maffigt kapitel om moralpaniken. Med gott om artiklar från t ex media.

http://www.sfbok.se/produkt/finna-dolda ... ria-147841
Jag bidrog till boken genom att göra min rollspelsdebattspärm med 3,5 kilo klipp och annat material tillgänglig för författarna...
Jo, jag såg det. Kul! :-)

Skriv svar