Rakning av, ehrmm... ädlare delar
-
- Medlem
Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar
Det är så synd att jag inte kommer ihåg vart jag såg bilden, men jag såg för ett tag sedan ett foto på en man som gjort ett konstverk av sin hårbeklädnad runt sin Penis. Fotot var verkligen roligt att se,, kan ju ha passat in här på denna tråd. 

-
- Medlem
Nu är det väl inget som hindrar att han / de, ansade den busken som de alltså bevisligen hade när de väl blivit vuxna.feffe skrev:Hans skrev:. Jämför bilden som Hans postade. Vi kan väl anta att inte alla antikens greker var lika...låt oss kalla det...modest utrustade som mannen på denna staty.
Och omvänt, vi kan anta att statyer utan buskar föreställer skägglösa ynglingar.
Vad gäller den kroppsliga utrustningen så är den vanligen modest på statyer ja. Utom givetvis på statyer som skulle förevisa fallos symboler.
Min gissning är att i bägge fallen har det gjorts avsiktligt så, och inte nödvändigtvis exakt så som det såg ut på originalmodellen.
-
- Medlem
Tycker det är lite märkligt. Att moderna män och kvinnor har möjlighet med moderna verktyg och lagstadgade arbetstider har lust och tid till att raka sig är en sak, men före år noll? Min bild av forntiden är att folk alltid pysslade med något viktigt för deras försörjning utan att för skull mena att de levde i armod. Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.
-
- Redaktör och stödjande medlem 2025
Ända sedan hedenhös har människor slösat mycket tid på att göra sig attraktiva för det motsatta könet. Någonstans har jag läst att samlar-jägarfolk bara behöve jobba några timmar per dag för att få det gå ihop så tid att göra sig vacker fanns nog.
Mina 2 € cent.
MVH
Hans
Mina 2 € cent.
MVH
Hans
-
- C Skalman
Konstigt. Jag kan mycket väl fantisera om en flicka som gör så.Solkungen skrev: Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.
-
- Medlem
Jo, det är klart - om man ser det på det viset..Markus Holst skrev:Konstigt. Jag kan mycket väl fantisera om en flicka som gör så.Solkungen skrev: Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.
-
- Medlem
En mamma som ids göra sig vacker har antagligen hemhjälp, troligen även au pair åt barnen
(ja motsvarande!).
Men som antytts, det var nog viktigast för de giftasvuxna, men fortfarande ogifta.
(ja motsvarande!).
Men som antytts, det var nog viktigast för de giftasvuxna, men fortfarande ogifta.
-
Det är kanske för att jag inte bor i träningsoverallernas land men nog tusan slutar en gift (eller motsvarande på hedenhös) kvinna, med barn, inte upp med att göra sig attraktiv.
Mina 2 eurocent.
MVH
Hans
Mina 2 eurocent.
MVH
Hans
-
- Medlem
Jag förtår inte kopplingen med att "raka bort könshår" och "göra sig attraktiv"?
-
I vissa kulturer framstår det som attraktivt. Halsringar, piercing, skäggrakning, fötter man inte kan gå med, rakt eller krulligt hår, läppstift, tatueringar är några andra avarter folk tvingar sig till för att vara attraktiva.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Medlem
Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.Hans skrev:I vissa kulturer framstår det som attraktivt. Halsringar, piercing, skäggrakning, fötter man inte kan gå med, rakt eller krulligt hår, läppstift, tatueringar är några andra avarter folk tvingar sig till för att vara attraktiva.
MVH
Hans
-
Trodde jag också när jag startade tråden men rakade fi.. könsorgan är inget nytt påfund.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Medlem
Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.Nimrod-S skrev: Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.
-
- Medlem
Smaken är ju olika, själv gillar jag hårbeväxta bättre.Wooster skrev:Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.Nimrod-S skrev: Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.
I porren ska det väl föreställa någon sort "renlighet" antar jag. Det mesta porren kommer från USA och där har dom ju konstiga värderingar inom alla områden.
-
- Medlem
Jag gissar att det är för att alla detaljer skall synas, när de tu förenas till ett.Wooster skrev: Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.
Liksom också att ingenting skall skyla, inte fikonlövet ej heller hårbusken.
Är det barfota över hela kroppen så är det barfota över hela kroppen, och i synnerhet över de intima delarna.