Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Diskussioner kring vår historia i allmänhet.
Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem
Inlägg: 3214
Blev medlem: 22 juni 2007, 10:13
Ort: Borlänge

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Anders Nyman » 19 mars 2012, 17:11

Det är så synd att jag inte kommer ihåg vart jag såg bilden, men jag såg för ett tag sedan ett foto på en man som gjort ett konstverk av sin hårbeklädnad runt sin Penis. Fotot var verkligen roligt att se,, kan ju ha passat in här på denna tråd. :D

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Stefan » 12 juli 2012, 20:50

feffe skrev:
Hans skrev:. Jämför bilden som Hans postade. Vi kan väl anta att inte alla antikens greker var lika...låt oss kalla det...modest utrustade som mannen på denna staty.
Nu är det väl inget som hindrar att han / de, ansade den busken som de alltså bevisligen hade när de väl blivit vuxna.
Och omvänt, vi kan anta att statyer utan buskar föreställer skägglösa ynglingar.

Vad gäller den kroppsliga utrustningen så är den vanligen modest på statyer ja. Utom givetvis på statyer som skulle förevisa fallos symboler.

Min gissning är att i bägge fallen har det gjorts avsiktligt så, och inte nödvändigtvis exakt så som det såg ut på originalmodellen.

Användarvisningsbild
Solkungen
Medlem
Inlägg: 656
Blev medlem: 27 oktober 2003, 22:24
Ort: Hedemora

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Solkungen » 13 juli 2012, 09:46

Tycker det är lite märkligt. Att moderna män och kvinnor har möjlighet med moderna verktyg och lagstadgade arbetstider har lust och tid till att raka sig är en sak, men före år noll? Min bild av forntiden är att folk alltid pysslade med något viktigt för deras försörjning utan att för skull mena att de levde i armod. Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28564
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Hans » 13 juli 2012, 09:54

Ända sedan hedenhös har människor slösat mycket tid på att göra sig attraktiva för det motsatta könet. Någonstans har jag läst att samlar-jägarfolk bara behöve jobba några timmar per dag för att få det gå ihop så tid att göra sig vacker fanns nog.

Mina 2 € cent.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Inlägg: 13599
Blev medlem: 4 september 2006, 15:28
Ort: Västergötland
Kontakt:

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Markus Holst » 13 juli 2012, 11:56

Solkungen skrev: Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.
Konstigt. Jag kan mycket väl fantisera om en flicka som gör så.

Användarvisningsbild
Solkungen
Medlem
Inlägg: 656
Blev medlem: 27 oktober 2003, 22:24
Ort: Hedemora

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Solkungen » 13 juli 2012, 12:57

Markus Holst skrev:
Solkungen skrev: Men att flera timmar i veckan sitta med benen isär och gnugga sig med pimpsten medan barnen springer runt och vill att mamma ska sluta vara tråkig övergår min fantasi.
Konstigt. Jag kan mycket väl fantisera om en flicka som gör så.
Jo, det är klart - om man ser det på det viset..

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Stefan » 14 juli 2012, 09:46

En mamma som ids göra sig vacker har antagligen hemhjälp, troligen även au pair åt barnen
(ja motsvarande!).

Men som antytts, det var nog viktigast för de giftasvuxna, men fortfarande ogifta.

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28564
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Hans » 14 juli 2012, 11:05

Det är kanske för att jag inte bor i träningsoverallernas land men nog tusan slutar en gift (eller motsvarande på hedenhös) kvinna, med barn, inte upp med att göra sig attraktiv.

Mina 2 eurocent.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Nimrod-S
Medlem
Inlägg: 1079
Blev medlem: 18 november 2011, 14:46
Ort: Söder om stan

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Nimrod-S » 14 juli 2012, 11:19

Jag förtår inte kopplingen med att "raka bort könshår" och "göra sig attraktiv"?

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28564
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Hans » 14 juli 2012, 13:02

I vissa kulturer framstår det som attraktivt. Halsringar, piercing, skäggrakning, fötter man inte kan gå med, rakt eller krulligt hår, läppstift, tatueringar är några andra avarter folk tvingar sig till för att vara attraktiva.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Nimrod-S
Medlem
Inlägg: 1079
Blev medlem: 18 november 2011, 14:46
Ort: Söder om stan

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Nimrod-S » 14 juli 2012, 13:11

Hans skrev:I vissa kulturer framstår det som attraktivt. Halsringar, piercing, skäggrakning, fötter man inte kan gå med, rakt eller krulligt hår, läppstift, tatueringar är några andra avarter folk tvingar sig till för att vara attraktiva.

MVH

Hans
Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28564
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Hans » 14 juli 2012, 13:15

Trodde jag också när jag startade tråden men rakade fi.. könsorgan är inget nytt påfund.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem
Inlägg: 3003
Blev medlem: 22 januari 2006, 15:50
Ort: Göteborg

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Wooster » 14 juli 2012, 13:22

Nimrod-S skrev: Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.
Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.

Användarvisningsbild
Nimrod-S
Medlem
Inlägg: 1079
Blev medlem: 18 november 2011, 14:46
Ort: Söder om stan

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Nimrod-S » 14 juli 2012, 13:44

Wooster skrev:
Nimrod-S skrev: Nja, när det gäller att raka ädlare kroppsdelar tror jag att det bara är porrkulturen som styr.
Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.
Smaken är ju olika, själv gillar jag hårbeväxta bättre.
I porren ska det väl föreställa någon sort "renlighet" antar jag. Det mesta porren kommer från USA och där har dom ju konstiga värderingar inom alla områden.

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Re: Rakning av, ehrmm... ädlare delar

Inlägg av Stefan » 15 juli 2012, 10:47

Wooster skrev:
Nimrod-S skrev: Fast då blir ju frågan - varför gör man så i porrindustrin? Förmodligen för att skådespelarna ska se just attraktiva ut.
Jag gissar att det är för att alla detaljer skall synas, när de tu förenas till ett.

Liksom också att ingenting skall skyla, inte fikonlövet ej heller hårbusken.
Är det barfota över hela kroppen så är det barfota över hela kroppen, och i synnerhet över de intima delarna.

Skriv svar