Nu på söndag skall jag vara med och lägga ner en krans vid en staty som heter Fosterlandets fallna söner (Armemuseet). Är det nån som har någon information om den? Vad jag vet var att den skulle bli nån form av den okände soldatens grav utanför Riksdagen, men det blev ett jävla liv i olika politiska kretsar.
Mvh Jens
Fosterlandets fallna söner
- Jan-Erik Karlsson
- Medlem
Gjorde ni det organiserat i någon förening eller var ni bara ett gäng som gjorde det privat?
Fick du reda på något vid statyn? Stod det inte någon liten skylt vid sidan om där det stod vem som gjort statyn?
Jag har för mig att den tidigare stod mitt på gården men att den flyttades för att underlätta snöröjningen.
Fick du reda på något vid statyn? Stod det inte någon liten skylt vid sidan om där det stod vem som gjort statyn?
Jag har för mig att den tidigare stod mitt på gården men att den flyttades för att underlätta snöröjningen.
Det var Österbottens Regemente (militärkulturhistoriskt förening ifrån Oravais, http://www.Oravais.fi/ohif/ ) som skötte själva kransnedläggningen. Och själv han jag inte vara med på grund av jobb.
Men uppvisningen vi hade på lördagen var riktigt kul, det small som satan av musköter och kanoner. Och så visade föreningen Bredskapstid och Pansarmuseet upp lite strid.
Mvh Jens
Men uppvisningen vi hade på lördagen var riktigt kul, det small som satan av musköter och kanoner. Och så visade föreningen Bredskapstid och Pansarmuseet upp lite strid.
Mvh Jens