Tillvägagångsätt med intresse?

Skriv svar
Användarvisningsbild
DavidAfGöteborg
Medlem

Tillvägagångsätt med intresse?

Inlägg av DavidAfGöteborg » 12 december 2005, 22:45

Som alla vet så är historia ett oerhört stort "ämne" att vara intresserad av. Det finns så oerhört många personer,epoker,krig,uppfinningar osv som man snöa in på. Igår satt jag och tänkte lite på detta och hur jag själv fungerade när det gällde detta.

För mig gäller följande:
Jag läser någon notis,spelar ett spel eller ser en film eller ett program på tv och fastnar för något/någon. Då tar jag och kollar lite smått på internet. Sedan brukar jag se om det finns någon skönlitteratur gällande detta. Finns det så brukar jag i regel sluka boken/böckerna. När jag sedan fått mitt drömmande jag mätt så kollar jag upp faktaböcker och hittar fel i romanerna. På detta sätt känns det också som jag får en bra och solid grund när det gäller något jag är intresserad av. Det sätter sig, så att säga.

Nu har jag väl egentligen inte så mycket att säga med det här inlägget, det är jag som suttit med lite för mycket fritid.
Fast jag vore ändå intresserad av hur ni andra går tillväga? Det är alltid bra att höra andras tankar och kanske pröva på andra saker som kan fungera.

Kan ju tillägga att det jag just nu är inne på är Julius Ceaser. Är inne på andra boken(Eperor: The death of kings) av Conn Iggulden, som jag varmt kan rekommendera, och således inne på "romanfasen"

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem

Inlägg av Björn E » 13 december 2005, 00:55

För mig börjar det alltid med en fråga: "Varför blev första världskriget ett ställningskrig?" "Hur kunde Hitlertyskland nästan ockupera hela Europa?". Sedan läser jag helt enkelt tills jag har fått ett tillfredsställande svar på frågan.

Sedan firar jag med dyr sprit och billiga kvinnor.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 13 december 2005, 07:48

Björn E skrev: Sedan firar jag med dyr sprit och billiga kvinnor.

utmärkt!!!

Skriv svar