Kommunistisk historieskrivning

Diskussioner kring vår historia i allmänhet.
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 4 augusti 2002, 21:07

Nej såklart men att P1 låter honom sprida massor av lögner är lite väl häftigt tycker jag.

Användarvisningsbild
Hans John
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 11 juli 2002, 21:54
Ort: Lenet

Inlägg av Hans John » 5 augusti 2002, 00:19

Det här med censur var något som Sovjetstaten gillade. Men det var inte den enda staten som gillade censur. Det politiskt korrekta (för tillfället, platsen och landet) är det som gäller. men i en demokrati skall även icke politiskt korrekta åsikter komma fram. En del av dem är mycket korkade, en del av dem är genomtänkta men ogenförbara och vissa är åsikter som är både bra och genomförbara fast kanske inte i just denna tid. Men det är de som för samhället framåt. Beträffande de stalinistiska åsikterna som här refereras till så tycker jag att det är bra att de i ett historiskt forum som detta kan få komma fram. Med detta så är det inte sagt att man måste gilla dem. Men censur är ingen lösning. Demokratins styrka är att låta alla åsikter komma fram och sedan kunna destruktera de åsikterna som man inte vill ha. 8)

Chummy
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 juli 2002, 12:58
Ort: Skåne

Inlägg av Chummy » 6 augusti 2002, 11:24

ryktena om stalinismens död är tyvärr överdrivna. KPML(r) sitter väl med runt 20% av stolarna i ett par kommuner har jag för mig.

Fattar dock inte riktigt hur deras klass-mot-klass politik bedrivs rent praktiskt i ett svenskt kommunfullmäktige :D

varjag
Saknad medlem †
Inlägg: 48101
Blev medlem: 24 april 2002, 12:53
Ort: Australien

Har jag missuppfatta det har?

Inlägg av varjag » 6 augusti 2002, 14:23

Jag trodde att det var ett antagningskrav i SRT - att man var vanster-
radikal?

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2024
Inlägg: 1860
Blev medlem: 3 juli 2002, 03:38
Ort: Götet

Inlägg av loop » 6 augusti 2002, 23:42

Chummy skrev:ryktena om stalinismens död är tyvärr överdrivna. KPML(r) sitter väl med runt 20% av stolarna i ett par kommuner har jag för mig.

Fattar dock inte riktigt hur deras klass-mot-klass politik bedrivs rent praktiskt i ett svenskt kommunfullmäktige :D
Har för mig att de har 16% i Karlshamn och typ 8% i Malå eller nån liknande kommun sen har de väl ett mandat på några ställen. Troligen så bedriver de ganska normal vänsterkommunalpolitik. De skriver förhållande vis lite om dessa kommuner i sin Proletären speciellt kommunen där de har runt 8%. Men med lite tur så försvinner de väl snart även om de är en frisk fläkt i skådespelet parlamentarism som annars börjar bli riktigt segt :wink:
mvh

Flavius Aëtius
Tidigare medlem
Inlägg: 162
Blev medlem: 27 juli 2002, 22:11
Ort: Rom

Satans kommunister

Inlägg av Flavius Aëtius » 7 augusti 2002, 23:03

Jävla kommunister har inte dom fattat att kommunism är skit se på cuba eller kina vem fan vill bo där..Tacka vet jag USA/Storbrittanien

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Re: Satans kommunister

Inlägg av Lindir » 8 augusti 2002, 02:22

Flavius Aëtius skrev:Jävla kommunister har inte dom fattat att kommunism är skit se på cuba eller kina vem fan vill bo där..
Ptja, det är ju åtminstone 1,3 miljarder som bor i Kina nu, och jag skulle gissa att merparten av dem faktiskt vill det! Därmed inte sagt att de vill att det ska vara kommunistiskt ...

Flavius Aëtius
Tidigare medlem
Inlägg: 162
Blev medlem: 27 juli 2002, 22:11
Ort: Rom

Hmm

Inlägg av Flavius Aëtius » 11 augusti 2002, 22:31

Hmm tål att tänkas på..

Skriv svar