Tja, jag vet inte, men i någon warhammerbok, minns inte vilken, så var det en empiresnubbe, typ Magnus the Pious eller Sigmar som sade det.Johan Elisson skrev:
If you kill one man you are murderer, if you kill ten you are a monster, if you kill a hundred you are a hero, if you kill ten thousand you are a conqueror!
/Johan
Citat om eller runt krig.
- Halifírien
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
Visst. Jag var (och är) medveten om att det hela mycket sannolikt var ryckt ur sitt sammanhang. Formuleringen var dock ändå så otroligt komiskHans skrev: Angrip aldrig en Moderator!
Det är min absoluta favorit![]()
Allvarligt talat - utan att gå in på politik - så är exemplet ovan ett utmärkt exempel på hur man kan förvränga vad som har sagts genom att rycka ut det ur sitt sammanhang. Hela texten är:
Skall man ännu mer petnoga existerar det även vissa drag av nykter analys även i detta uttalande: t ex synen och (möjligen den naiva) förhoppningen om statsbyggande ovanifrån av kulturellt heterogena samhällen och dessa samhällens eventuella "egenskaper"Free nations don't develop weapons of mass destruction
/Forsberg
- Perra
- Medlem
troligen syftar han på Helmuth Von Moltke i första världskriget. Icke att blandas ihop med den legendariske Helmuth Von Moltke från Bismarcks dagar...han som faktiskt också vann sina krig.maal skrev:
von Moltke om tillfället när han fick det glädjande beskedet att Belgien kapitulerat.
PETVARNING
Belgien kapitulerat? Vilket krig och vilken Moltke pratar vi om?
MVH
Hans