Ramones

Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 2 juni 2004, 14:58

diskutera skrev:Musikaliskt sett, tycker jag inte att Sex Pistols musik ens kommer i närheten av Ramones mästerverk...
Jag störtgillar Ramones. Men att det skulle röra sig om något musikaliskt mästerverk kan man aldrig hävda.

Varken Ramones eller Sex Pistols kan väll få benämningen musikaliska mästerverk. Dock om man nu prompt måste jämföra är nog Sex Pistols produktioner musikaliskt mer avancerade en vad Ramones produktioner är.

Ett av syftena med punk är ju faktiskt att det inte skall vara musikaliska mästerverk.

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 2 juni 2004, 19:58

Orlando skrev:Dock om man nu prompt måste jämföra är nog Sex Pistols produktioner musikaliskt mer avancerade en vad Ramones produktioner är.
Avancerad musik är inte detsamma (eller en förutsättning) för ett musikaliskt mästerverk. Ramones mästerverk ligger i enkelheten.

mvh/ Daniel

diskutera
Medlem

Inlägg av diskutera » 2 juni 2004, 22:32

Orlando skrev:
diskutera skrev:Musikaliskt sett, tycker jag inte att Sex Pistols musik ens kommer i närheten av Ramones mästerverk...
Jag störtgillar Ramones. Men att det skulle röra sig om något musikaliskt mästerverk kan man aldrig hävda.

Varken Ramones eller Sex Pistols kan väll få benämningen musikaliska mästerverk. Dock om man nu prompt måste jämföra är nog Sex Pistols produktioner musikaliskt mer avancerade en vad Ramones produktioner är.

Ett av syftena med punk är ju faktiskt att det inte skall vara musikaliska mästerverk.
Varför inte jämföra band i samma genre? Som D.Löv... skrev, deras mästerverk ligger i enkelheten. För att komma från gatan (nästan iaf), tycker jag deras musik är genial. Tycker Ramones väl förtjänar en titel som rocklegender.

Om syftet med punk inte är att framstå som musikaliskt, har Ramones likaså The Clash och Social Distoration misslyckats totalt, och detta var ändå bara ett urval i punkrockband-hopen...

Raffe
Medlem

Inlägg av Raffe » 5 juni 2004, 11:12

Hette dom "The Ramones" eller bara "Ramones". Har stött på båda namnen gällande samma band.

Skriv svar