Hummel-hummelvarjag skrev:Tja ngn kulturknutte är ja in't - men Humlans Stolta Flygt leder ju till Nikolai Rimsky-Korsakov, Varjag
Hans K
Hummel-hummelvarjag skrev:Tja ngn kulturknutte är ja in't - men Humlans Stolta Flygt leder ju till Nikolai Rimsky-Korsakov, Varjag
Mors Mors - sveahk.....en rekordkvinna - Vad heter hon och vilket rekord håller hon?, VarjagHummel-hummel
...Amund hittade rätt i geografin...16-19 april 1945 försvarade lite över 100.000 tyskar Seelower Höhen mot en million ryssar, sista bastionen innan Berlin...tja, det gick som det gick...Amund skrev:I den lilla staden Seelow på Seelowhöjderna?
Tack - Men tyvärr återvänder jag inte dit utan jag beger mig istället till det soliga Spaniensveahk skrev:Amund återvänder till Ryssland.
Ja med sådana vänner behöver man inga fiender.varjag skrev:Premiärminister Largo Caballero - skröt om angreppsplanen i radio kvällen för anfallet.....
Detaljerad angreppsplan kom i tidningarna - dagen efter, alltså då attacken skulle gå in......
Allt - för att demoralisera rebellerna![]()
En konstig krigskonst![]()
Varjag
Visst blev det gamla Onegaborg - (Petrozavodsk/Petroskoi) - Äänislinna under den finska ockupationen 1941-43.Stellan Bojerud skrev:Äänislinna. Statyn av Lenin på torget paketerades i en stor pressenning under ockupationsåren.