Quiz: Kulturhistoria
Nej, Beatles var inte en av de två grupperna.Hexmaster skrev:Beatles
Ledtrådar: Båda har namn i sina namnWikipedia skrev:"Love Me Do" is an early Lennon/McCartney song, principally written by Paul McCartney in 1958–59 while playing truant from school. John Lennon wrote the middle eight. The song was The Beatles' first single, backed by "P.S. I Love You" and released on 5 October 1962. When the single was originally released in the UK, it peaked at number seventeen
Band 1: Kanske det band som mer än något annat definierade "The Merseybeat Sound", Deras version av "You'll Never Walk Alone" blev 1963 deras 3:e singel på den brittiska singellistans 1:a-plats..
Band 2: Detta band brukar, tillsammans med b.l.a Dead or Alive, stoppas ner i lådan med etiketten "Hi-NRG". Bandet låg på samma skivbolag som den tyska synthgruppen Propaganda och inte minst Art of Noise. Deras 3:e singeletta hade samma titel som två andra samtida hits, en med Jennifer Rush och den andra med Huey Lewis & The News.
Band 2: Detta band brukar, tillsammans med b.l.a Dead or Alive, stoppas ner i lådan med etiketten "Hi-NRG". Bandet låg på samma skivbolag som den tyska synthgruppen Propaganda och inte minst Art of Noise. Deras 3:e singeletta hade samma titel som två andra samtida hits, en med Jennifer Rush och den andra med Huey Lewis & The News.
- paulderfinne
- Medlem
[ voice=Yoda ]Took its time it did![ /voice ]Giancarlo skrev:Frankie Goes To Hollywood...
Giancarlo baxade denno skrothög till fråga över mållinjen och får därför äran att fortsätta.
Eftersom jag nämnde FGtH:s tre första bör jag väl också lista Gerry & the Pacemakers...
How Do You Do It?
I Like It
You'll Never Walk Alone
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Re: Quiz: Kulturhistoria
Jag övertar frågan, apropå det som Figaro skrev.
Vilket band spelade You´ll will never walk alone och vilken engelsk fotbollsklubb förknipas denna låt med(skall tala om till denna klubbs hemmaarena finns det en grind som uppkallat efter denna låt.
Gerry & the peacemakers
Beatles
The Snobs
Vilket band av dessa tre som spelade denna låt???
Stefan
Vilket band spelade You´ll will never walk alone och vilken engelsk fotbollsklubb förknipas denna låt med(skall tala om till denna klubbs hemmaarena finns det en grind som uppkallat efter denna låt.
Gerry & the peacemakers
Beatles
The Snobs
Vilket band av dessa tre som spelade denna låt???
Stefan
- paulderfinne
- Medlem
Alltså att det var Gary and the Pacemaker, skrev jag kju redan tidigare. Och fotbollsklubben som först tog upp den låten var väl nog FC Liverpool
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Svaren satt klockrent.
Din fråga, Pauldefinne
Stefan
Din fråga, Pauldefinne
Stefan