Törnqvists fråga.
Quiz: Kulturhistoria
-
Lars Törnqvist
- Medlem
- Kontakt:
-
Lars Törnqvist
- Medlem
- Kontakt:
-
Lars Törnqvist
- Medlem
- Kontakt:
Tack Lars. Uttrycket var dock en av Reagan-administrationens favoriter, därav min falska minnesbild.
Nästa person, inte särskilt historisk, men har spelat många historiska roller, sade vid två tillfällen ungefär "från mina kalla, döda händer". Vem var det, och vilket var sammanhanget?
Bonusfråga:
Vad står "S":et för i Harry S. Truman?
/G:son
Nästa person, inte särskilt historisk, men har spelat många historiska roller, sade vid två tillfällen ungefär "från mina kalla, döda händer". Vem var det, och vilket var sammanhanget?
Bonusfråga:
Vad står "S":et för i Harry S. Truman?
Charlton Heston får du rätt för, fast noga taget talade han om 2nd Amendment:
Roligt att forumhövdingen har tid att delta. Frågan till dig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charlton_H ... l_activismHe is an honorary life member of the National Rifle Association (NRA), and was its president and spokesman from 1998 until his resignation in 2003. As NRA president he is perhaps best known, while raising a hand-made Brooks flintlock rifle over his head at the 2000 NRA convention, for saying that presidential candidate Al Gore would take away his Second Amendment rights "from my cold, dead hands". (In announcing his resignation in 2003, he would again raise a rifle over his head, this time repeating only the famous five words of his 2000 speech.)
Roligt att forumhövdingen har tid att delta. Frågan till dig.