Kondomer

Confident
Tidigare medlem

Coitus Interruptus

Inlägg av Confident » 11 januari 2005, 20:08

Dûrion Annûndil skrev:
elof skrev:Har vi raggat ihop kvinnor till Skalman ännu? :-) Det finns många teorier om kondomer, dock sträcker sig den troligtvis inte längre tillbaka än 1500-talet.

Coitus interruptus är avbrutet samlag, inte analt.

Mvh -Dan
Det stämmer. Vill inte verka beskäftig och petnoga, men Coitus Interruptus är den medicinska termen för avbrutet samlag, som Moderator Dan påpekade.

Ungefär lika skönt som att gå till tandläkaren eller vakna med kopparslagare och baksmälla. :)

Mvh Dagwood

Användarvisningsbild
sibiriska tigern
Medlem

Inlägg av sibiriska tigern » 11 januari 2005, 21:42

Ja, mina latinska kunskaper ska inte överskattas. :-)

Jag har uppfattat det såhär: den romerska författaren Antoninus Liberalis (ca 100 e.Kr.) återberättar en historia om den mytiske kungen Minos på Kreta omkring 1400 f.Kr. som producerade säd som innehöll både skorpioner och ormar. För att undvika att dessa missfoster föddes, tvingades kvinnor som låg med honom skydda sig med getblåsor. Man har föreslagit att detta visar att romarna använde tarmkondomer. Före vulkaniserade gummit uppfanns i mitten av 1800-talet var djurtarmar det vanliga materialet. Mellan 1600 och 1800-talet användes tarmkondomer.

Kina var åtminstone fram till 1600-talet en sexpositiv kultur. Men efter detta fick inte ens kvinnor klä av sig naken hos läkaren.

Det rationella är naturligtvis att det var mannens säd som skulle förhindras. Fast finns det verkligen stöd för sådant tänkande? Jag uppfattar det som att i väst ansågs kvinnan vara problemet därmed vad det hon som skulle skyddas.

Skriv svar