Östersjön

Skriv svar
rollee
Ny medlem

Östersjön

Inlägg av rollee » 5 juni 2003, 00:46

Håller på med ett arbete, skall vara inlämnat imorgon så snabba svar uppskattas :)
hur som helst, frågan lyder som följer:
Bestäm de viktigaste dragen i den historiska utveckling under följande tider -Vikingatiden, Hansan, Sverige som östersjöstormakt, 1900talet samt östersjön under de kalla kriget.

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Re: Östersjön

Inlägg av D. Andersson » 5 juni 2003, 01:06

Vad sägs om att kolla i läroboken eller Nationalencyklopedin? Det brukar vara lättare. Särskilt som det är en skoluppgift och vi inte ska göra den åt dig.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 5 juni 2003, 07:10

Haldir skrev:Vad sägs om att kolla i läroboken eller Nationalencyklopedin? Det brukar vara lättare. Särskilt som det är en skoluppgift och vi inte ska göra den åt dig.
Word!
detta är ingen skoluppsatshjälp, utan ett diskussionsforum för historiska skeenden.

rollee
Ny medlem

oj

Inlägg av rollee » 5 juni 2003, 08:11

tänkte lite fel där, det är ingen skoluppgift, jag är bara intresserad av östersjön..

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Re: oj

Inlägg av D. Andersson » 5 juni 2003, 09:34

rollee skrev:Håller på med ett arbete, skall vara inlämnat imorgon så snabba svar uppskattas :)
hur som helst, frågan lyder som följer:
Bestäm de viktigaste dragen i den historiska utveckling under följande tider -Vikingatiden, Hansan, Sverige som östersjöstormakt, 1900talet samt östersjön under de kalla kriget.
rollee skrev:tänkte lite fel där, det är ingen skoluppgift, jag är bara intresserad av östersjön..
Jahaja. Vet du, jag tror du blir trevligare bemött om du ljuger lite mindre, eller åtminstonde diskretare?

Användarvisningsbild
Mr Firpo
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mr Firpo » 5 juni 2003, 09:51

rollee skrev:Håller på med ett arbete, skall vara inlämnat imorgon så snabba svar uppskattas :)
hmm...Ämnet är dessutom ganska brett..Det blir nog brådis om du skall hinna med till i morgon. Begär mer tid (om du kan det) och läs in dig ordentligt på området. :?

Användarvisningsbild
Dan Koehl
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Dan Koehl » 5 juni 2003, 23:35

Var gör vi av den här strängen?

Jag vet att Marcus inte vill radera strängar, men det känns inte så lustigt att låta den ligga kvar under äldre historia i alla fall?

Skriv svar