Saddam husseins böcker?

Skriv svar
Användarvisningsbild
metmask
Medlem

Saddam husseins böcker?

Inlägg av metmask » 19 juni 2002, 03:05

jag vet inget om dem, bara att Saddam ska ha skrivit dem (sant eller inte?) och inte heller vad de handlar om. Är det typ självbiografier som "Bakom Mustachen, the Saddam story" eller är det fiktiva berättelser?
Någon som läst dem?

Lewenhaupt
Medlem

Inlägg av Lewenhaupt » 19 juni 2002, 13:54

Fiktiva berättelser. En bok som handlar om nån. Denna person symboliserar typ landet Irak. En annan person USA. Osv.
Har inte läst ngn av hans böcker dock.
Achtung Spitfire!

Buffeln
Medlem

Inlägg av Buffeln » 29 september 2002, 14:57

Vet ni var man kan köpa hans böcker?

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 11 februari 2003, 21:15

Har sökt men ej funnit..... Det är i alla fall någon prins som personifierar Saddam

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 17 februari 2003, 13:16

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x :x :x :x :x
Det är tabu på Mien Kampf men inte på Saddams böcker!
Saddam är ju också hemsk!

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 19 februari 2003, 03:18

Varför ska det vara tabu på Mein Kampf?

Att läsa Mein Kampf är något vaqr person intresserad av VKII bör göra. I övrigt finns det mig vetterligen stora skillnader. Saddams bok är bara semi-politisk och är mest en roman

Buffeln
Medlem

Inlägg av Buffeln » 20 april 2003, 16:43

Att läsa hela, eller åtminstone delar ur Mein Kampf borde faktiskt vara en del av skolan. Jag läste den eftersom jag tyckte det var ett krav för att kalla sig någotsånär allmänbildad.

Hade jag planerat att bli nazist hade den nog avtänt mig slutgiltigt, sämre bok har jag då fan aldrig läst.
Det är faktiskt mycket få böcker som jag har plågat mig igenom, och Mein Kampf är definitivt en av dem :)

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 20 april 2003, 20:52

Buffeln skrev:Att läsa hela, eller åtminstone delar ur Mein Kampf borde faktiskt vara en del av skolan. Jag läste den eftersom jag tyckte det var ett krav för att kalla sig någotsånär allmänbildad.

Hade jag planerat att bli nazist hade den nog avtänt mig slutgiltigt, sämre bok har jag då fan aldrig läst.
Det är faktiskt mycket få böcker som jag har plågat mig igenom, och Mein Kampf är definitivt en av dem :)
Hela!??? Herragud, ska ungarna inte läsa anant än Mein kampf? Det tar ju evigheter att läsa detta skräpverk,den är ju nästan oläsbar!!

Skriv svar