En länk till denna hemsida finns redan i länksidan av delforumet idrottshistoria och anledningen är att kunna diskutera det. Nu och fram till början på juli så har jag en månads abonemang på den sidan för fem pund. Denna databas innehåller varje spelare som har spelat i engelska ligan sedan starten 1888. Som icke-medlem får man endast listor över de spelare som har använts. Som medlem får man klubbstatistik för varje säsong samt statistik om varje spelare som har spelat i den engelska ligan. Denna databas har man tillåtelse att samla på sig material för sin egen forskning eller om man vill skriva om engelsk fotboll i största allmänhet.
Mitt syfte var att fylla i de luckor som jag har, men var det 88 klubbar från 1921-50 och därefter 92 så blir det några tusen sidor och visserligen har femton klubbar i "A Complete Record-serien" med säsongsstatistik. Men jag fick klart i mig från början att all statistik kommer inte vara tillgänglig för mig.
Adressen är allfootballers.com
Min undran finns det någon intresse för engelsk fotbollsstatistik i Sverige, kan hända att det är överflödig eller onödigt vetande.
Stefan