allfootballers.com

Skriv svar
Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

allfootballers.com

Inlägg av Stefan Lundgren » 24 juni 2009, 06:35

Det skulle vara fel om detta inlägg betraktas som reklam och det är inte mitt syfte att det göra det. :)

En länk till denna hemsida finns redan i länksidan av delforumet idrottshistoria och anledningen är att kunna diskutera det. Nu och fram till början på juli så har jag en månads abonemang på den sidan för fem pund. Denna databas innehåller varje spelare som har spelat i engelska ligan sedan starten 1888. Som icke-medlem får man endast listor över de spelare som har använts. Som medlem får man klubbstatistik för varje säsong samt statistik om varje spelare som har spelat i den engelska ligan. Denna databas har man tillåtelse att samla på sig material för sin egen forskning eller om man vill skriva om engelsk fotboll i största allmänhet.

Mitt syfte var att fylla i de luckor som jag har, men var det 88 klubbar från 1921-50 och därefter 92 så blir det några tusen sidor och visserligen har femton klubbar i "A Complete Record-serien" med säsongsstatistik. Men jag fick klart i mig från början att all statistik kommer inte vara tillgänglig för mig.

Adressen är allfootballers.com

Min undran finns det någon intresse för engelsk fotbollsstatistik i Sverige, kan hända att det är överflödig eller onödigt vetande.

Stefan

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Re: allfootballers.com

Inlägg av Stefan Lundgren » 3 juli 2009, 22:02

Nu har jag varit med i en månad och fyllt på lite luckor som sagt vad, för fem pund i en månad så får man prova på databasen. Den som intresserad av den engelska ligan så är det en sevärdhet. Som jag skrev i föregående inlägget så får man kopiera till en egen fil om det är privat forskning eller om man skriver en bok samt använda materialet som källangivelse men inte föra det vidare till tredje person.

Stefan

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Inlägg av Anders Nyman » 23 september 2009, 19:06

Stefan Lundgren skrev:Det skulle vara fel om detta inlägg betraktas som reklam och det är inte mitt syfte att det göra det. :)

En länk till denna hemsida finns redan i länksidan av delforumet idrottshistoria och anledningen är att kunna diskutera det. Nu och fram till början på juli så har jag en månads abonemang på den sidan för fem pund. Denna databas innehåller varje spelare som har spelat i engelska ligan sedan starten 1888. Som icke-medlem får man endast listor över de spelare som har använts. Som medlem får man klubbstatistik för varje säsong samt statistik om varje spelare som har spelat i den engelska ligan. Denna databas har man tillåtelse att samla på sig material för sin egen forskning eller om man vill skriva om engelsk fotboll i största allmänhet.

Mitt syfte var att fylla i de luckor som jag har, men var det 88 klubbar från 1921-50 och därefter 92 så blir det några tusen sidor och visserligen har femton klubbar i "A Complete Record-serien" med säsongsstatistik. Men jag fick klart i mig från början att all statistik kommer inte vara tillgänglig för mig.

Adressen är allfootballers.com

Min undran finns det någon intresse för engelsk fotbollsstatistik i Sverige, kan hända att det är överflödig eller onödigt vetande.

Stefan
Tror jag ska tipsa 2 kompisar om skalmans och speciellt detta inlägg, en kille i Västerås och en här Borlänge, de är väldigt intresserade av Engelsk fotboll och statistik därifrån, speciellt han i Västerås är otroligt duktig på Statistik om Liverpools Fotbollslag. :wink:

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 23 september 2009, 20:39

Anders Nyman

Bara så du talar om för dem att det är abonemang och man kan testa databasen för fem pund under en månad.

Stefan

Användarvisningsbild
Anders Nyman
Medlem

Inlägg av Anders Nyman » 24 september 2009, 08:41

Stefan Lundgren skrev:Anders Nyman

Bara så du talar om för dem att det är abonemang och man kan testa databasen för fem pund under en månad.

Stefan
Det ska jag göra. :wink:

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 29 augusti 2010, 14:56

Sedan en tid tillbaka är denna hemsida eller databas nedlagt p g a en konflikt mellan dem som hade denna databas.

Stefan

Skriv svar