Låter rätt komiskt.hannberg skrev:Det finns kostymkillar i medelåldern som går på kokainpartyn och grejer och dräller sedan omkring i kavaj, slips och skjorta men med thights, rosa damskor, svettandes och vrålandes någon känd operett. Bara ett av flera exempel jag sett.Användarnamn? skrev:
Vilka droge är dessa? Förekommer det mer vanligt är man tror
Åker man T-bana vid 4-5 tiden på lördagmornarna kan man få se en hel del.
Droguppsats
-
Användarnamn?
- Utsparkad
-
Användarnamn?
- Utsparkad
Vill gärna veta mer!Gröfaz skrev:Lite offtopic kasnke men visste ni att 60% av all världens illegala Marijuana/Opium kommer från Burma där en såkallad triangelhandel sker, vet dock inte vad denna triangelhandel går ut på men kan skriva mer när jag har läst in mig på det.
Opium kan man lätt säga är Burmas största exportvara men Burmas militärregim motarbetar denna export-handel rent officiellt bara. Militärregimen får in så mycket pengar från knark-baroner på denna handel så Burmas ekonomi skulle i princip braka ihop om den slutade.
Du kan läsa mer om gyllene triangeln och gyllene halvmånen här: http://hem.passagen.se/exet64/Behandl_h ... opium.htmlAnvändarnamn? skrev:Vill gärna veta mer!Gröfaz skrev:Lite offtopic kasnke men visste ni att 60% av all världens illegala Marijuana/Opium kommer från Burma där en såkallad triangelhandel sker, vet dock inte vad denna triangelhandel går ut på men kan skriva mer när jag har läst in mig på det.
Opium kan man lätt säga är Burmas största exportvara men Burmas militärregim motarbetar denna export-handel rent officiellt bara. Militärregimen får in så mycket pengar från knark-baroner på denna handel så Burmas ekonomi skulle i princip braka ihop om den slutade.
När det gäller marijuana tvivlar jag starkt på att det området står för en så stor del av världens förbrukning. Cannabis odlas ju på många andra ställen. Även här hemma i Sverige. Mycket kommer från Marocko. Men heroin och andra opiater, kommer i väldigt hög utsträckning från dessa två regioner.
Le Club de Hachichins är sannolikt endast en ironisk hänvisning till några kvällar 1845 på Hotel Pimodan då Moreau bjöd in kulturpersonligheter för att studera effekterna av olika narkotiska medel. Gautier hade tidigare erfarenhet av åtminstone hasch och Baudelaire, som deltog vid ett tillfälle, hade provat både hasch och opium. Det är dock osäkert om Baudelaire verkligen deltog i Moreaus test. Balzac närvarade också vid ett tillfälle men provade inte, det vet man från Balzacs korrespondens med Madame Hanska och Theophil Gautiers dagböcker. Victor Hugo deltog aldrig och skulle ha blivit vansinnig vid blotta förslaget -- något Gautier var mycket medveten om. Hugos drog var i stället, sedan hustrun vänslats med vännen Sainte-Beuve, kvinnor, vilka han "konsumerade" i ofantliga volymer. Hugo var nästan maniskt avhållsam när det gällde berusningsmedel.Sarvi skrev:Och i mitten på 1800-talet uppstod den berömda "Club de Hachichins" med medlemmar som Alexandre Dumas, Victor Hugo, Charles Baudelaire m.fl. Intressant nog uppstod klubben från början ur ett experiment av den franske läkaren dr Moreau de Tours, där han undersökte de medicinska effekterna av cannabisintag i syfte att studera psykotiska tillstånd och vad som orsakade dem.
Le Club de Hachichins har blivit en historisk myt bland legaliseringsivrare och cannabis-"historiker" men är med all sannolikhet inget annat än höna gjord av en mycket liten fjäder.
Därmed inget sagt om drogens förtjänster eller avigsidor.
-
Användarnamn?
- Utsparkad
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: