Jag blir avundsjuk på er Malmöiter - Foteviken vikingavecka

Skriv svar
Användarvisningsbild
UrsusRex
Medlem

Jag blir avundsjuk på er Malmöiter - Foteviken vikingavecka

Inlägg av UrsusRex » 18 december 2003, 08:50

Inte bara för Malmöiter eller vikingar. Foteviken musem har en del intresant att bjuda på!
Foteviken museet skrev:Det gångna året har varit till stor glädje för oss på Fotevikens Museum och i Vikingareservatet. Vädret under sommaren 2003 var nästan för bra. Blir det för varmt och för mycket sol väljer besökarna sandstranden som vi ju har i myckenhet här vid Skanör - Falsterbo.

Efter förra årets rekord vad gäller deltagande vikingar under Fotevikens vikingavecka hade vi till 2003 försökt att reducera antalet något. Ändå kunde vi räkna in ca femhundra vikingar från 15 länder. Vi tycker dock inte om att begränsa antalet deltagare eftersom Foteviken ska vara ett öppet vikingarike för hela den internationella vikingarörelsen. Vi har därför kunnat glädja oss åt att många vikingar som inte var med under vikingaveckan istället kom och levde vikingaliv under sommaren. Det kostar dem givetvis ingenting att bo i Vikingareservatet. Finns vikingahus lediga får man bo i dessa annars kan man låna reservatets tält. Har man gedigna hantverksprodukter får man sälja dessa till besökare utan att Foteviken ska ha någon som helst del av intäkterna.
Mer sånt!!!!!! (Ner med visbyveckan ;P SKOJAR!!!!!!!)

http://www.foteviken.se/

/B

Christer Samuelsson
Medlem

Inlägg av Christer Samuelsson » 22 december 2003, 13:23

Om detta kan jag bara instämma, jag var där i somras och kan konstatera att det var initierat, seriöst och ambitiöst. Till råga på allt syntes intet av lokalpatriotiska inslag. Sverige behöver flera Foteviken.
Christer Samuelsson.

Skriv svar