I sanning, om man skulle beräkna sannolikheten för att just jag skulle kunna sitta här idag och knappa ner dessa tankar tror jag att man skulle finna dess egentliga möjlighet som icke-befintlig.
En chans på en gogol gogoler, som jag brukar roa mig med att uttrycka det - alltså en etta följt av etthundra nollor stycken tal av storleken en etta följt av etthundra nollor, minus upphöjt på ettan. Vi finns inte - så hur skulle det kunna finnas andra varelser i detta universum?
Och eftersom vi finns måste sannolikheten för att andra finns i detta universum vara ännu mindre. Alltså finns det liv även på andra platser i universum.
Det är helt osannolikt att vi finns, men ändå finns vi - nog är väl det det största mysteriet?
Försåvitt vi inte betraktar humlan som trots sin fysiska oförmåga att flyga trots detta surrar runt i denna vår lilla del av ett outtömligt och för alltid expanderande universum...
Tänk jag trodde det var allmänt känt att bermudatriangeln är ett stort gasfält...?Stefan Lundgren skrev:Bermudatriangeln, kan vara ett alternativ.
Titta man på historien kring hur många flygplan som har försvunnit så kan man nästan påstå att det är en av världens största historiska mysterier.
Stefan
När fartyg/flygplan (de är väl som sades inte lika många) glider in i området ger eldgnistor en omedelbar explosion. Så var väl tanken bakom teorin, i varje fall.
Men det kanske fortfarande är en obevisad sådan?
/Wilmer T