Matrix

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 20 november 2003, 16:12

Hörde att det var George Lucas barn som ville att en groda skulle vara med i "phatom menace" och då skapades Jar Jar Binks...

Användarvisningsbild
Zero
Medlem

Inlägg av Zero » 20 november 2003, 19:50

Ja Matrix reloaded följde som väntat inte upp den första rullen. I flumsnack slog den kullerbytta på sig själv och jag orkade filosofera över det eller dess dilemman. I första delen var det mer intressant än abstrakt.
Men nog var den oerhört snygg, en orsakt att se den även fast långa fight o kick scener tilltalar mig väldigt lite.

Nu undrar jag lite över en grymt snygg scen som ruineras av ett animerat ingrepp. När Neo slåss mot 100 st. Mr. Smith blir det för uppenbart att en mindre sekvens är otroligt taffligt animerad. Ja det ser ut som Wolfenstein 3D grafik. Neo (tror jag) gör en volt och landar men synen är helt absurd i alla annat snyggt. Varför slåss dom egentligen? När alla är odödliga? Samma misstag ser man i sagan om ringen när Legolas hoppar på grottrollet i Morias gruvor. En sekvens som ser ut att vara hämtad från data spelet. Men det är en fråga för Tolkien forumet kanske.

Matrix revolutions intresserar mig så pass mycket att jag snart ska betala 90 pix för att se den.

När vi ändå pratar film hoppas jag att ingen missat att se "Guds stad".
Ingen film i år har varit så sevärd. Brasiliansk ganstervåld i Rio utan maffia glamour.

Användarvisningsbild
Johan S
Medlem

Inlägg av Johan S » 20 november 2003, 21:59

Då jag inte har sett den sista filmen än så bläddrade jag snabbt förbi era inlägg. Då jag inte vill veta något om den.

Denna Matrixfilm är dock min favorit av dom jag sett hittills. Är det någon annan som länkat till den ber jag om ursäkt.

Matrix

//Johan

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 20 november 2003, 22:25

Vad tycker ni om Animatrix då? Gillade alla småklippen/historierna men jag gillade inte hur de tecknade, men det kanske bara är jag som tycker det (anime nörd :) ).

Användarvisningsbild
Zero
Medlem

Inlägg av Zero » 20 november 2003, 23:15

L. Josephson skrev:Vad tycker ni om Animatrix då? Gillade alla småklippen/historierna men jag gillade inte hur de tecknade, men det kanske bara är jag som tycker det (anime nörd :) ).
Dom är det nog få som har sett, bara ni riktiga hardcorenördar. En fråga,
var får man tag på dem? Jag har även hört att man förstår Matrix reloaded bättre om man sett dessa. Stämmer det?

Användarvisningsbild
SolitaryMan
Medlem

Inlägg av SolitaryMan » 21 november 2003, 08:42

Hade bröderna Wachowski velat odödliggjort sig inom filmvärlden skulle de släppt hela projektet efter första Matrix. Den var såpass nyskapande och välgjord att den lätt kunde stått sig utan uppföljare. Istället sölas den ner av två riktigt usla filmer (3:an dock klart bättre än 2:an), som utgör typexempel på hur det blir när filmskapare inte kan sluta i tid och inte lever upp till nyckelfrasen "Kill your darlings".

/Martin

*Edit* stavning

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 21 november 2003, 08:48

Zero skrev: Dom är det nog få som har sett, bara ni riktiga hardcorenördar. En fråga,
var får man tag på dem? Jag har även hört att man förstår Matrix reloaded bättre om man sett dessa. Stämmer det?
Du borde se en av klippen i Animatrix "flight of the osiris" att ha sett den gör reloaded lite bättre.
Animatrix kan du köpa lite överallt. Testa: http://www.webhallen.com

Själv har jag delade tankar om animatrix, själva animerings stilen skiljer sig mycket åt mellan klippen (olika konstnärer) så vissa gillar jag, andra mindre. Handlingen i "Second Reniscanse" klippen är faktiskt riktigt kass och jag vet en mycket bättre handling till hur människorna blev slavar under maskinerna (får skriva eget manus nån gång :P ). De andra klippen har rätt intressanta/flummiga handlingar och är helt klart sevärda. Gillar man anime/matrix så måste man nästan se Animatrix, väldigt "hög budget" anime ialla fall :wink:

Och! för att förstå ännu mer av Reloaded så borde man ha varvat spelet "Enter the Matrix" som innehåller mer information och man får spela som Niobe och Ghost.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 21 november 2003, 09:09

Jag såg Animatrix för något år sen, vad förstår man bättre i Reload efter man har sett Animatrix?

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 21 november 2003, 09:48

Man förstår själva matrix världen/programmet bättre. Episoden "Flight of the Osiris" har är även väldigt relevant till handlingen i Reloaded.

Engan
Medlem

Inlägg av Engan » 21 november 2003, 10:42

Har sett Animatrix. De flesta av filmerna är riktigt bra. Några rätt fula och tråkiga. Väldigt varierande kvalité både tekniskt och manusmässigt.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 21 november 2003, 11:22

MarcuS Schober skrev:Man förstår själva matrix världen/programmet bättre. Episoden "Flight of the Osiris" har är även väldigt relevant till handlingen i Reloaded.
Vaddå? Det visar inget man inte fattar innan...

Oceanic815
Tidigare medlem

Inlägg av Oceanic815 » 18 april 2004, 23:30

första delen är bäst, och som ngn nämnde är 2:an ögongodis av god sort men trean har jag sett och jag ångrar det varje gång. så kraftigt skit dåligt gjort så det inte är sant.

Har förrästen hört att det finns folk som ser filmen som hmm säger man semitisk då? detta med "ZOG" o allt, att neo är messiah som judarna väntar på, zion blir (ZOG) sion. bla bla skitsnack men har ni hört om detta?

MVH//Artificial

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 18 april 2004, 23:57

Tar man Neos namn och kör den genom en avancerad matematisk slump formel får man säkert fram att Neo är fan själv.

Föresten de kan inte vara "judar" eftersom de inte trodde att den kristna mesias var den sanna frälsaren.... uchhh nu blev det rörigt men ni förstår poängen.

Oceanic815
Tidigare medlem

Inlägg av Oceanic815 » 19 april 2004, 00:01

Ja77 skrev:Tar man Neos namn och kör den genom en avancerad matematisk slump formel får man säkert fram att Neo är fan själv.
:lol: den va bra! :lol:

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 19 april 2004, 01:04

Judarna väntar fortfarande på mesias.
(Jag tillhör den ytters lilla skaran som inte sett mer än delar av ettan och inget mer :) )

MVH Graustein

Skriv svar