Matrix
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Ja Matrix reloaded följde som väntat inte upp den första rullen. I flumsnack slog den kullerbytta på sig själv och jag orkade filosofera över det eller dess dilemman. I första delen var det mer intressant än abstrakt.
Men nog var den oerhört snygg, en orsakt att se den även fast långa fight o kick scener tilltalar mig väldigt lite.
Nu undrar jag lite över en grymt snygg scen som ruineras av ett animerat ingrepp. När Neo slåss mot 100 st. Mr. Smith blir det för uppenbart att en mindre sekvens är otroligt taffligt animerad. Ja det ser ut som Wolfenstein 3D grafik. Neo (tror jag) gör en volt och landar men synen är helt absurd i alla annat snyggt. Varför slåss dom egentligen? När alla är odödliga? Samma misstag ser man i sagan om ringen när Legolas hoppar på grottrollet i Morias gruvor. En sekvens som ser ut att vara hämtad från data spelet. Men det är en fråga för Tolkien forumet kanske.
Matrix revolutions intresserar mig så pass mycket att jag snart ska betala 90 pix för att se den.
När vi ändå pratar film hoppas jag att ingen missat att se "Guds stad".
Ingen film i år har varit så sevärd. Brasiliansk ganstervåld i Rio utan maffia glamour.
Men nog var den oerhört snygg, en orsakt att se den även fast långa fight o kick scener tilltalar mig väldigt lite.
Nu undrar jag lite över en grymt snygg scen som ruineras av ett animerat ingrepp. När Neo slåss mot 100 st. Mr. Smith blir det för uppenbart att en mindre sekvens är otroligt taffligt animerad. Ja det ser ut som Wolfenstein 3D grafik. Neo (tror jag) gör en volt och landar men synen är helt absurd i alla annat snyggt. Varför slåss dom egentligen? När alla är odödliga? Samma misstag ser man i sagan om ringen när Legolas hoppar på grottrollet i Morias gruvor. En sekvens som ser ut att vara hämtad från data spelet. Men det är en fråga för Tolkien forumet kanske.
Matrix revolutions intresserar mig så pass mycket att jag snart ska betala 90 pix för att se den.
När vi ändå pratar film hoppas jag att ingen missat att se "Guds stad".
Ingen film i år har varit så sevärd. Brasiliansk ganstervåld i Rio utan maffia glamour.
Då jag inte har sett den sista filmen än så bläddrade jag snabbt förbi era inlägg. Då jag inte vill veta något om den.
Denna Matrixfilm är dock min favorit av dom jag sett hittills. Är det någon annan som länkat till den ber jag om ursäkt.
Matrix
//Johan
Denna Matrixfilm är dock min favorit av dom jag sett hittills. Är det någon annan som länkat till den ber jag om ursäkt.
Matrix
//Johan
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Dom är det nog få som har sett, bara ni riktiga hardcorenördar. En fråga,L. Josephson skrev:Vad tycker ni om Animatrix då? Gillade alla småklippen/historierna men jag gillade inte hur de tecknade, men det kanske bara är jag som tycker det (anime nörd).
var får man tag på dem? Jag har även hört att man förstår Matrix reloaded bättre om man sett dessa. Stämmer det?
- SolitaryMan
- Medlem
Hade bröderna Wachowski velat odödliggjort sig inom filmvärlden skulle de släppt hela projektet efter första Matrix. Den var såpass nyskapande och välgjord att den lätt kunde stått sig utan uppföljare. Istället sölas den ner av två riktigt usla filmer (3:an dock klart bättre än 2:an), som utgör typexempel på hur det blir när filmskapare inte kan sluta i tid och inte lever upp till nyckelfrasen "Kill your darlings".
/Martin
*Edit* stavning
/Martin
*Edit* stavning
Du borde se en av klippen i Animatrix "flight of the osiris" att ha sett den gör reloaded lite bättre.Zero skrev: Dom är det nog få som har sett, bara ni riktiga hardcorenördar. En fråga,
var får man tag på dem? Jag har även hört att man förstår Matrix reloaded bättre om man sett dessa. Stämmer det?
Animatrix kan du köpa lite överallt. Testa: http://www.webhallen.com
Själv har jag delade tankar om animatrix, själva animerings stilen skiljer sig mycket åt mellan klippen (olika konstnärer) så vissa gillar jag, andra mindre. Handlingen i "Second Reniscanse" klippen är faktiskt riktigt kass och jag vet en mycket bättre handling till hur människorna blev slavar under maskinerna (får skriva eget manus nån gång
Och! för att förstå ännu mer av Reloaded så borde man ha varvat spelet "Enter the Matrix" som innehåller mer information och man får spela som Niobe och Ghost.
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
-
Oceanic815
- Tidigare medlem
första delen är bäst, och som ngn nämnde är 2:an ögongodis av god sort men trean har jag sett och jag ångrar det varje gång. så kraftigt skit dåligt gjort så det inte är sant.
Har förrästen hört att det finns folk som ser filmen som hmm säger man semitisk då? detta med "ZOG" o allt, att neo är messiah som judarna väntar på, zion blir (ZOG) sion. bla bla skitsnack men har ni hört om detta?
MVH//Artificial
Har förrästen hört att det finns folk som ser filmen som hmm säger man semitisk då? detta med "ZOG" o allt, att neo är messiah som judarna väntar på, zion blir (ZOG) sion. bla bla skitsnack men har ni hört om detta?
MVH//Artificial
-
Oceanic815
- Tidigare medlem
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt: