Det var länge, länge sedan jag hörde den. Jag trodde det var originalversionen ...Figaro skrev:För att återvända till "Air på g-stringen", någon som vet vem som gjorde versonen dom använde i Beppes Godnattstund?
"Air Theme"
Både och, för som jag kommer ihåg det var versionen som användes till Beppes godnattstund vokal, med en kvinnokör (ev. blandad) som hummade fram stycket.Danne skrev:Det trodde jag med... Men du kanske menade vem som spelade, Figaro?Det var länge, länge sedan jag hörde den. Jag trodde det var originalversionen ...
Det är ju inte heller helt omöjligt att jag blandar ihop det med något annat program som också använde sej av "Air"
Har letat lite på nätet nu.
OM det verkligen var en vokalversion, som jag har fått för mej, skulle det kunna vara Swingle Singers som låg bakom. Dom har under åren betat av de flesta av den klassiska musikens "hits".
Det är för övrigt deras tolkning av ouvertyren till La gazza ladra som används i P1:s Hälsosamt (tror jag
).
OM det verkligen var en vokalversion, som jag har fått för mej, skulle det kunna vara Swingle Singers som låg bakom. Dom har under åren betat av de flesta av den klassiska musikens "hits".
Det är för övrigt deras tolkning av ouvertyren till La gazza ladra som används i P1:s Hälsosamt (tror jag
OM det var vokalversionen så bedrar mig mitt minne rejält (vilket man i och för sig inte kan utesluta ...Figaro skrev:OM det verkligen var en vokalversion, som jag har fått för mej, skulle det kunna vara Swingle Singers som låg bakom.
Det håller jag däremot med om!Figaro skrev:Det är för övrigt deras tolkning av ouvertyren till La gazza ladra som används i P1:s Hälsosamt (tror jag).
Hjälp, Lindir, de ska utnyttja oss!!!Aha, så ni är bägge yrkesaktiva på området? Det skall vi förhoppningsvis se till att utnyttja!
Jag mindes att du höll på med musik, Lindir, men jag har förstås glömt vad det är du gör... Hmm, borde kanske flytta den här diskussionen till privata meddelanden...
Eftersom du inte frågade (det fanns inget frågetecken) tänker jag givetvis inte svara på frågan. Framför allt inte eftersom det definitivt inte hör till ämnet.Danne skrev:Jag mindes att du höll på med musik, Lindir, men jag har förstås glömt vad det är du gör... Hmm, borde kanske flytta den här diskussionen till privata meddelanden...på mig!
(Men svaret är att jag är sångare och håller hus på operan i Göteborg. Och frilansar litet.)
Ok, då får vi väl konstatera att det är jag som är senil.
Om jag tolkar den här artikeln rätt (författaren vet tyvärr inte hur man använder semikolon) var det inte Swingle Singers utan Singers Unlimited som gjorde Beppevarianten (finns på deras CD Four Of Us från 1973), förmodligen då i arr av Gene Puerling.
Om jag tolkar den här artikeln rätt (författaren vet tyvärr inte hur man använder semikolon) var det inte Swingle Singers utan Singers Unlimited som gjorde Beppevarianten (finns på deras CD Four Of Us från 1973), förmodligen då i arr av Gene Puerling.