Släkten Ekstrands vapen

Heraldik, fanor och flaggor, insignia, mynt, medaljer m.m.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem
Inlägg: 698
Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
Ort: Habo

Släkten Ekstrands vapen

Inlägg av Anton Severin » 22 mars 2006, 16:45

Jag skulle väldigt, väldigt gärna vilja ha Severins släktvapen som avatar men vet inte var jag ska leta efter den.
Vet någon möjligen var jag kan fråga? Jag har bara sett den en gång och kommer ihåg att där fanns en kråka eller korp.
Senast redigerad av 1 Anton Severin, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 22 mars 2006, 16:57

Nu blir jag faktiskt nyfiken: Du har ett släktvapen, men vet inte ens var det finns? Hur gick det till?

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 23 mars 2006, 00:54

Anton Severin skrev:Jag skulle väldigt, väldigt gärna vilja ha Severins släktvapen som avatar men vet inte var jag ska leta efter den.
Vet någon möjligen var jag kan fråga? Jag har bara sett den en gång och kommer ihåg att där fanns en kråka eller korp.
Det närmaste jag kommer är det här

Bild

Från området Severin i Rumänien.

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem
Inlägg: 698
Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
Ort: Habo

Inlägg av Anton Severin » 23 mars 2006, 09:53

Det var tyvärr inte det märket jag letade efter och jag kom på att det påstådda släktvapnet hör till min mammas sida av släkten, Ekstrand.

Vad jag kommer ihåg så var det under firandet av min morbrors 60-årsdag som han fick en snidad trätavla med skölden av sin dotter. Hon hade även släktforskat och gav honom samtidigt ett släktträd så jag antar att hon måste ha upptäckt skölden under hennes efterforskningar.
Eftersom det fanns ett intresse av att veta mer så ska jag ringa min morbror och höra vad han vet.

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem
Inlägg: 698
Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
Ort: Habo

Inlägg av Anton Severin » 29 mars 2006, 20:43

Efter vidare efterforskningar har det visat sig att min morbror hade tillverkat vapnet åt en beställare ifrån Lomma.
Minnet knakar i fogarna.

Skriv svar