Quiz: Heraldik
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
MrMr, med kyrka i detta fall menar jag ett landsomfattande kristet trosamfund. Nu till ditt svar det är inte Den anglikanska kyrkan (eller Episkopalkyrkan som den egentligen heter) i Skottland. dock finns det en koppling till Skottland, då denna kyrkas förste biskop vigdes av skotska episkopalkyrkan.
//MK
//MK
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Det här med vapen är inte min starka sida, så jag lämnar med varm hand över till någon annan som känner sig hugadatt komma med en fråga.
Kommer att fortsätta att följa denna tråd med stort intresse i förhoppningen att lära mig mer och kanske i framtiden både kunna svara och komma med följdfrågor.
/Mikael
Kommer att fortsätta att följa denna tråd med stort intresse i förhoppningen att lära mig mer och kanske i framtiden både kunna svara och komma med följdfrågor.
/Mikael
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
OK, är det någon som känner för att lägga upp ett nytt vapen så är ni välkommna.
Lite mer om Episkopalkyrkan i USA:s vapen. Rött kors i fält av silver syftar på rötterna i Church of England, den anglikanska kommunionens moderkyrka. De nio små korsen syftar på Episkopalkyrkans ursprungliga nio stift. De anspelar även på Skottlands andreaskors av silver i blått fält, syftande på att den förste amerikanske biskopen Samuel Seabury vigdes till sitt ämbete av den Skotska Episkopalkyrkan.
//MK
Lite mer om Episkopalkyrkan i USA:s vapen. Rött kors i fält av silver syftar på rötterna i Church of England, den anglikanska kommunionens moderkyrka. De nio små korsen syftar på Episkopalkyrkans ursprungliga nio stift. De anspelar även på Skottlands andreaskors av silver i blått fält, syftande på att den förste amerikanske biskopen Samuel Seabury vigdes till sitt ämbete av den Skotska Episkopalkyrkan.
//MK
- Rubber Duck
- Medlem
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
- tyskaorden
- Redaktör emeritus